Från Harsa till Skellefteå - nya äventyr väntar.

2010-12-02 @ 22:08:34
Imorse efter frukost åkte jag ifrån ett mycket bra och fint läger i Harsa. Dagarna i skidparadiset har varit bra. Riktigt roligt med skidorientering igen. Trots att man åker mycket skidO under vintern, både träning och tävling, hinner man som glömma hur kul det är under sommarträningen. Att få på sig kartstället och få en ny bana och karta under plasten är som att bli ett barn på julafton. Spännande!
Vi har haft tur med vädret och Harsa har verkligen visat upp sin bästa sida med snötyngda granar och lagom kyla och solsken. Ola, Peter och Håkan har gjort ett hästjobb och fått till nya utmaningar för oss landslagsåkare och skidgymnasie-elever varje dag. TACK!


Så här vacker kan en skidorienterings-träning på Harsas myrar vara.

Nu befinner jag mig i Skellefteå på stiftsgården där vi ska bo och tillbringa helgen. Eller, mestadels ska väl helgen tillbringas på skidor på Skellefteås skidstadion, men det är här vi ska vila, sova och äta. Ett jättefint boende med mysiga rum! Extra välkommen kände jag mig när det låg ett litet välkomst-kort och ett choklad-hjärta på kudden när jag kom in i mitt rum.


Så här fint bor jag på Stiftsgården i Skellefteå

Under veckan i Harsa har jag fått dela rum med min ena "vinter-sambo" Josefine och nu kommer jag och Evan att sova i stort sett skafötters under tiden häruppe. (sängarna står mitt emot varandra, vi ska inte sova i samma säng)

Det var faktiskt en låååååång och seg resa hit upp idag. Det kändes som att milen i bilen aldrig ville ta slut. Middagen på Chinarestaurangen i stan var lite av en besvikelse. Brukar gilla asiatisk mat, men den idag var inte riktigt bra. Trist. Hoppas på bättre käk under resten av helgen. Sist vi var här har jag för mig att vi bodde och åt mycket gott. Boendet är ju detsamma, så hoppas maten också är det.

Nu ser jag fram emot helgen i skidspåren. Sprint på lördag i skejt och klassiskt 10 kilometer på söndag. Jag ska kriga, jag ska kämpa och jag ska inte ge upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback