Det alltid lika kyliga Åsarna

2010-12-10 @ 16:55:21
Imorse samlades Moras seniortrupp, som så många gånger förut, vid Vasaloppets Hus för avfärd mot Åsarna. I helgen väntar nya cuptävlingar med både klassisk sprint och 10km skate. Samma distanser men med omvända tekniker mot förra helgen. Åsarna bjuder alltid på många minusgrader och idag har det varit mellan 16 och 18 grader kallt. Det ska bli något varmare imorgon och komma lite snö, men spåren är väldigt hårda i botten och det kommer att erbjudas fantastiska förhållanden. Hårda fina spår och en perfekt skatebädd där man får ut det man tar i. Skönt tycker jag! Att det är kallt är inget som besvärar mig, förutom mina händer som inte gillar alltför mycket kyla.

Starten blir sen imorgon. Vi kör vår sprinttävling på eftermiddagen, efter juniorerna. Något ovant, men det är bara att gilla läget..
Det ska bli spännande med en klassisk sprint, jag kan inte ens minnas när jag stod på startlinjen i den tävlingsformen sist.. Pappa och jag försökte komma på när det kunnat vara och tror att det var när oktobersprinten kördes för sista gången. Många år sedan alltså!


Så här trött kan man bli när man åker sprint.. tydligen! :)

På söndag är det tio kilometer i skate som gäller. Det är jag mer van vid och ser fram emot. Banan är en 3,3km lång slinga som vi ska snurra 3varv på. Går ut tidigt i startfältet denna gång.

Jag gillar Åsarna. Det är fint och jag trivs här. Är lite synd att vi inte får åka "den riktiga" mil-banan med Wassbergs ökända hopp mitt på. Det är en otrooligt fin bana men som vi sällan får åka. Antingen är det för kallt, eller så är det för lite snö. Denna gång är det snöbristen som gör att vi får åka en annan bana.

Gjorde en tenta på internet för första gången häromdagen. Det var annorlunda och lite stressframkallande. Man hade en timme på sig och under tentans gång tickade en klocka neråt hela tiden. Efter en timme skickades svaren in, trots att man inte läst igenom svar eller skickat in den själv. Annorlunda!
Jag har dessutom bestämt mig för att hoppa av markandsföringskursen. Det blir för mycket och var för svårt att läsa en helt ny kurs, inom ett helt nytt område, på egen hand. Jag har valt att fokusera på nuet och göra det bästa möjliga av skidåkningen nu när jag kan. Det känns bra och jag är nöjd över mitt beslut. Det skulle bara göra mig stressad att fortsätta läsa kursen. Nu har jag tid för andra saker i jul och kan istället fokusera på det jag vill. Jag har ju dessutom mitt roliga och givande jobb på skidgymnasiet att spendera någon dag i veckan på. Det gillar jag!




Igår fick jag ett fint mail av Johanna på Risenta, det gjorde mig glad. Dom är fantastiska att samarbeta med! Allt jag får av dem är ovärdeligt, nöt-älskare som jag är!

Mat som får mig&min mage att må bra.

Allt för nu. Imorgon kör vi igen..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback