På svensk mark igen

2012-07-19 @ 19:47:03

Borta bra men hemma bäst. Lägerlivet är lite av en skidåkares drömvärld med vardagar som består av träning, serverad mat och vila mellan passen. Så lite energiförlust som möjligt till allt som inte har med träning att göra. Energi ut på träningar, energi in av oftast god och vällagad mat och några timmars sömn mitt på dagen. Givetvis ett väldigt behagligt och skönt liv som man trivs otroligt bra med.. ...Under en viss period. Även detta liv blir man mätt på efter ett tag. Tio dagar är nästan i översta gränsen, sedan vill man hem igen. Hem till den andra vardagen som i och för sig i stora drag ser ganska lika ut. Skillnaden är att man får vara hemma i sitt. Ha sina egna rutiner, äta sin egen mat och göra annat än bara sova och fokusera på nästa pass efter lunchen. Efter tio underbara lägerdagar och en härlig vardag med både kvalitativ träning, fokus på vila och återhämtning, energisparläge mellan passen och god mat, är jag hemma i sverige igen. Jag är nöjd, mätt och belåten. Nu vill jag återgå till min vardag här igen. Även om vardagen nu en vecka framöver kommer att bestå av leriga åkrar, bajamajor och antagligen regn, regn och åter regn..(det är ju O-ringen) Tack IFK Moras SK och alla inblandade för denna gång! Snart åker vi iväg till en ny period i vår egen lilla drömvärld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback