Halmstad

2012-07-21 @ 23:00:42

Imorgon smäller det. Etapp 1 av årets O-ringen drar igång i Halmstad. Mängder av orienterare, unga som gamla, nybörjare som mer rutinerade och erfarna. Alla med en viss nervositet och förväntan inför vad som väntar dem. Ovetande om banans utseende och terräng ska alla ut och kämpa i skogen och hitta just sina kontroller i detta myller av skärmar. Det är fascinerande och det är spännande, förväntansfullt. Imorgon börjar sommarens orienteringsfest igen.
Jag springer D21 lång i år. På grund av lite tävlande och bristande ranking platsade jag inte i elitklass från början. Nu, med ett antal återbud, hade jag kommit med i elit men väljer ändå att springa långklassen. Det ska bli roligt att bege sig ut i skogen imorgon. Samtidigt som denna vecka består av fem tuffa tävlingar och fartpass av hög kvalitet kommer jag att försöka hinna ha lite semester med familjen som är med mig till Halmstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback