EM-festen är över

2012-05-21 @ 22:43:44

En intensiv orienteringshelg med funktionärsarbete i skattungbyn och eget tävlande följt av hejarop och applåder på EM-sprinten i lördags. Vilken folkfest det blev och vilken succé med tre svenska medaljer på sprinten och två på stafetten. Stämningen på läktaren i backhoppningsgropen i lördags var magisk. Det kokade där nere och jag har aldrig någonsin upplevt något i närheten av detta i OL-sammanhang. Häftigt!!

Ett stort grattis till medaljörerna och framförallt till guldmannen på sprinten, Jonas Leandersson. Imponerande och stort!! Vilken uppvisning han bjöd oss på och vilken känsla att få vinna ett stort mästerskap på hemmaplan inför en, i orienteringskretsar, snudd på overklig publik!!


Skola i veckan och som jag längtar efter sommaren nu. Vill bara få detta ur världen och bli klar med den här kursen!!


På söndag drar läger nummer två med teamet igång och jag packar min väska för att flytta si så där 15minuters promenad bort. Lugnet är lägerplatsen vilket känns väldigt skönt! Läger på hemmaplan innebär att man slipper lång resa, man kan hämta saker som man glömt, tvätta kläderna i halvlek och ändå få full uppbackning gällande träningsupplägg, sällskap, sparring på passen och måltider. Suveränt!

På onsdag löper jag tjejruset om mitt ömma knä efter dagens missöde på rullskidorna vill som jag. Håll tummarna för det, jag vill ju springa fort igen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback