Snöklädda toppar.

2012-09-06 @ 19:55:04

Imorse när vi vaknade regnade det för fullt utanför fönstret, och på fjälltopparna inte alls lång ifrån oss låg vackert, vitt puder. Den första snön!!

Regnet avtog mot det första passets start och löpturen blev mestadels i uppehåll och riktigt fin. Att springa i fjällen en klar, kall höstdag är bland det bästa jag vet. Luften är lätt att andras och alla vackra färger gör mig alldeles salig. Nu fattades dock solskenet på förmiddagen men den två och en halv timme långa turen blev ändå väldigt lättsam och härlig.

På eftermiddagen har vi kört ett sprintrace på en motorbana utanför Järpen. 4heat med olika motståndare och med en epilog som avslutning. Tuffa, hårda och tighta dueller gjorde eftermiddagens pass till något riktigt riktigt bra. Det är just detta jag behöver träna på! Att åka i hög fart och få trycket rätt med armar och ben. Explosivitet i skidåkningen. Det är svårt, men oj vilken förbättringspotential jag har här!! Utmana, träna och våga. Små steg framåt. Snart så kanske det sitter.

Imorgon väntar en distansdag med löpning och stakning. Lite solsken hade ju inte suttit fel men tyvärr är jag tveksam..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback