Lathi visar vinter igen.

2012-03-02 @ 16:07:06

Imorse när jag drog upp gardinerna från mitt hotellrumsfönster snöade det. Och blåste. Tung, blöt, slaskig snö visserligen men ändå långt ifrån det härliga vårväder som jag skrev om i mitt förra inlägg. Det är mycket snö kvar här i Vierumäki där vi bor, och även borta i Lathi vid stadion är marken helt vitklädd och vintrig.

Dagens pass blev lite annorlunda än det brukar dagen före tävling. Eftersom att vädret lovas ska slå om tills imorgon med minusgrader och solsken var det ingen större ide att prova skidor. Att gå lite på känn, välja efter huvudet och inte alls på känslan idag blir morgondagens recept. Men det ska nog bli bra. Vallarna brukar sköta sitt jobb och jag litar på det!

Banan imorgon blir en utmaning. Som vanligt på världscuper är det ingen barnlek utan banorna består av backar, backar och åter backar. Här i Finland är backarna ofta väldigt branta. Brant upp och brant ner igen. Minimalt med stakning och heller inga långa glidpartier. Det gäller att ligga på över krönen och skapa hög fart in i nästa brant för att tjäna meter. På den klassiska banan, som är 3,75km går vi direkt upp i en lång stigning från start.

Kroppen lär få en chock imorgon när damklassen startar, det är det bara att räkna med och förbereda sig på. Det brukar ju inte vara mys-tempo direkt när de tre röda drar iväg.

Hemma i Mora har både bror, svägerskan Towe och min Anton åkt stafettvasan idag. Går rykten om att Anton åkt fort dessutom på sista sträckan. Kul!

Nu väntar en promenad och middag. Imorgon gör jag min tredje wc-start denna säsong. Jag ser fram emot det!


Kommentarer

Postat av: Anonym

Lycka till i morgon önskar gänget i Färnäs med sina gäster

2012-03-02 @ 19:46:45

Postat av: Anonym

Lycka till i morgon önskar gänget i Färnäs.Gästerna instämmer och hälsar!

2012-03-02 @ 19:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback