Läger i Mösern

2012-07-18 @ 16:04:49

Otroligt dålig uppdatering från mig den senaste tiden. Skärpning! Har ingen bra anledning heller förutom rejält bristande motivation till att blogga. Nåväl, nu är jag tillbaka på banan. Sedan förra måndagen har nio av IFK Moras seniorer varit på läger i Mösern utanför Seefeld i Österrike. Vi har, som vanligt på läger, varierat träningen med alltifrån snabba rullskidpass till långa och lugna löpturer med stavar. Klättrat och tagit höjdmeter efter höjdmeter och fått uppleva fantastiska vyer både från toppar och i dalgångarna. Alperna är mäktiga och jag älskar den här träningsmiljön. Det finns oändligt mycket träningsmöjligheter här nere och svårigheten att hitta backar och stigningar finns inte. Snarare tvärtom. Det är de flacka partierna man får söka. Imorgon åker vi hem och ett pass återstår i eftermiddag. På förmiddagen idag har vi åkt en magiskt fin tur upp på 2200möh på klassiska rullskidor och klättrat över 1400 höjdmeter. Betalningen och lön för mödan får man verkligen när man når toppen och kan blicka ut över landskapet. Det är magnifikt! På fredag åker jag, mamma och pappa ner mot Halmstad via Trollhättan. O-ringen veckan väntar och att föräldrar och hund ska med i år känns jätteroligt! Jag ser fram emot en lugnare träningsvecka med bara tävlingar och att hinna umgås med dem! Att solen skiner från klarblå himmel i Mösern idag känns som en perfekt avslutning på en otroligt fin träningsvecka med ett härligt gäng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback