Morapinglan, nyår & ny lägenhet

2012-01-04 @ 14:29:01

Mycket har hänt sedan sist. Jag har åkt två tävlingar i den fria stilen på hemmaplan i Hemus. Morapinglan dag 1 & 2 som blev speciella tävlingar för oss seniordamer. Aldrig förut har vi åkt 5km på under nio minuter. Det talar för sig själv att banan inte var 2,5km och att föret var väldigt snabbt. Det gick undan i spåret och med Lina Korsgren som parhäst blev det ett intensivt skidlopp i hårt tempo från start. En jättebra genomkörare där jag fick träna på mina svagheter. Treans och fyrans växel i högt tempo och på lättåkta partier är det jag har allra svårast för. Svårt att åka stort och fort utan att stressa. Att få göra detta tillsammans med Lina, som är väldigt duktig på just detta, var lärorikt för mig. Vi åkte fort tillsammans Lina & jag och slutade etta & tvåa i loppet med 8sek ner till trean.



Bild hämtad från www.langd.se


Nyårskvällen blev lugn. Ett besök av paret Granath/Richardsson och Påsen följdes av en kvällstur med Douglas i joggingskor innan middagen. Jag tillbringade kvällen hemma med mamma&pappa och bekanta till dem. God mat och alldeles lagom för mig mellan racen.

Söndagens tävling blev inte lika rolig som lördagen. Kroppen kändes ok, men andra faktorer och snöfallet som kom under morgonen gjorde det betydligt mer tungåkt än dagen innan och jag tappade endel i totalen. Ett slitsamt lopp som trots sin relativt korta åktid på under tolv minuter tog ut sin rätt. Jag var rejält trött på eftermiddagen och kvällen och trots att jag inte varit ute sent på nyårsafton kände jag mig nog minst lika bakis som de som varit det.. Dock en mer skonsam och hälsosam variant av bakfylla tror jag.

Från helgen kan jag ändå ta med mig många positiva saker & glömma det som inte fungerade. Perfekt att få dessa småtävlingar där man kan köra skiten ur kroppen men ändå inte behöva bry sig så mycket om resultatet. Damklassen på Morapinglan var riktigt stark och det var som en minivariant av en cuptävling. Många duktiga tjejer på startlinjen vilket är väldigt bra. Det är i hård konkurrens man måste tävla och mäta sina krafter om man vill utvecklas och jag tror att vi tjejer som är så här jämna kan dra varandra uppåt.

I måndags efter ett tidigt klassiskt pass på Hemus skidspår åkte jag och mamma till Falun. Lunch på Vildgåsen och sedan gjorde vi stan. Vi gick och gick och gick och mamma tyckte att benen värkte som efter ett maratonlopp efteråt. Men mysigt hade vi och det blev en härlig dag. På kvällen kom pappa också till Falun och min lägenhet stylades om. Min stora säng hemifrån fick komma hit, soffan åkte ut och köksbordet bytte plats. Helt plötsligt kändes min 23kvm stora (lilla?) lägenhet mycket större och rymligare. Häftigt vad en annan placering av möbler kan göra för känslan av storlek. Om jag trivdes i min lägenhet förut är det ingenting mot vad jag tycker om den nu. Jag älskar den, det är så fint!

Nu väntar några dagar i Falun med plugg & träning. På lördag gör jag en snabbvisit upp till Mora & Grönklitt för lite skidtester och på söndag tävlar jag i Avesta.

Nästa helg inleds en intensiv tävlingsperiod med skandinavisk cup i Åsarna. Under en dryg månad kommer det att vara mycket tävlande och framförallt stora och viktiga lopp med SM i Östersund som höjdpunkt. Jag är inte riktigt redo ännu, men snart är jag det, och då kör vi!!


Bild hämtad från www.ifkmorask.se


Kommentarer

Postat av: Lina

Den där lördagen alltså. Vad kul det var! :)



Vi ses snart när jag kommer hem igen.



KRAM

2012-01-06 @ 13:55:34
URL: http://linakorsgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback