Mellandag på SM

2012-01-27 @ 17:01:12
Ingen vilodag, men en mellandag. En dag utan tävling, fullt fokus på skidåkning och att ladda batterier för att sedan tömma dem. En dag där man kan göra lite vad man vill, bara vara och hinna landa lite.
Efter två nätter med dålig sömn pågrund av sena tävlingar där tävlingsspattigheten sitter i till sent på kvällen är jag väldigt trött idag. Ett lugnt och fint skidpass på morgonen efter frukost med Eva & Emma för att skölja ur benen har varit den enda aktiviteten förutom lunch och plugg.  

Ikväll har vi kamratmåltid och prisutdelning på Frösön. Kul att Eva och jag ska få våra silvermedaljer och även att vi, tillsammans med Sofia, får vårat lagsilver från dubbeljakten. En förhoppningsvis trevlig kväll med god mat.

Imorgon är det dags igen. 10km fritt står på programmet och damklassen startar kl 11. Strax efter halv tolv ger jag mig ut på min tredje SM-start denna vecka. 2 avklarade, 2 kvar. Distansloppet i fristil imorgon och sprint klassiskt på söndag. En sprint som går på samma bana som sprintstafetten avgjordes på igår. En tuff bana med en riktig stigning och en lång platt avslutning med stakning. Det gäller att disponera krafterna bra och vara på tå hela vägen. Fullt fokus och ladda ur alla krafter. Jag som inte är en renodlad sprinter måste fokusera redan från start och få till en bra prolog för att överhuvudtaget gå vidare till finalomgången. Men först ligger fokus på skateloppet imorgon. Det blir tufft, det blir hårt och det gäller att kämpa alla tio kilometer. 

Plugget går sådär. Det är inte jättemotiverande att läsa och skriva under en SM-vecka. Det finns så mycket annat att tänka på och göra. Men jag gör så gott jag kan just nu och så mycket min hjärna mäktar med. Resten får jag komplettera med när jag kommer hem till Falun igen på söndag.

Bjuder på några fina bilder från sprintstafetten igår.

 
Jag efter målgång i finalen på sprintstafetten.


Pallen i damklassen. 1. Åsarna 2. IFK Moras SK 3. Umeå IK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback