Ingen start.

2012-01-09 @ 15:59:17
Det blev ingen tävling i Avesta för mig igår. Efter två dagar med dåsig huvudvärk till och från bestämde jag mig för att ta det säkra före det osäkra och stanna hemma. Kroppen har varit pigg, men sedan i fredags vid lunch har jag dragits med ett tungt huvud till och från. Skidpasset i lördags gick bra och jag hade hoppats på att huvudvärken hade släppt då, men under eftermiddagen kom det smygandes igen.

Under morgonjoggen igår var kroppen fortsatt pigg, men huvudet var inte helt hundra. Jag velade fram och tillbaka några gånger men bestämde mig tillslut för att vara lite klok och inte chansa. Egentligen är det inte speciellt svårt. Om man börjar tveka, fundera och grubbla är det något som är fel, annars skulle man inte ens tänka tanken. Det är något som säger emot och som inte är som det ska. Hade jag haft en vanlig träningsdag hade jag valt att vila, och därför är det ganska givet att man inte heller ska tävla. Men att inte ställa upp i en tävling, hur liten den än är, som man är anmäld till är svårt. Det tar emot.

Dagen ägnades ändå åt skidåkning till 100procent. Från 11 till 17 låg jag i sängen och tittade på allt från långlopp till tourens avgörande klättring och skidskyttet i Oberhof. Perfekt vilodag med andra ord.

Idag är jag tillbaka i träning igen och har åkt ett fint klassiskt distanspass med Maria Gräfnings och Jennie Öberg på Lugnet. Kanske var det bra att jag vilade igår trots allt?
Det var magiskt vackert på toppen av milspåret idag. Solen sken så där härligt gult, det var tolv grader kallt och snön glittrade både på marken och i träden. Ett sådant där pass som bara ger energi in och inte kostar något. Bara härligt och underbart!

Efter lunchen på Vildgåsen, som idag bjöd på prinskorv och stuvade morötter till min glädje, har jag försökt plugga lite. En näringslära-tentamen väntar om en dryg vecka. Det är svårt att komma in i studierna igen efter julledigheten och det går lite småtrögt. Att blogga kändes därför mer lockande. Om någon timme ska jag träffa Maria och Jennie igen i friidrottshallen för ett styrkepass. Ett explosivt sådant med hjälp av medicinboll blir det för mig. Imorgon åker jag dubbeljaktsintervaller med skidbyte om kroppen är med på noterna.

Jag tror att min huvudvärk beror på en stel nacke. Jag sitter därför med en värmekudde runt halsen nu och borde egentligen få massage i nacken tror jag. Vem jag ska lura på detta är ännu oklart.

image description

Kommentarer

Postat av: @anders_36

Så hoppas vi VERKLIGEN att snön ligger kvar vid lugnet den 16-18 mars :-)) Ser verkligen fram emot att åka dit och kolla. Kommer du vara med och åka något där under skidspelen? :-)

2012-01-09 @ 20:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback