Gästspelar

2012-01-20 @ 09:15:38

Under kommande sommar&höst har jag fått ett fint erbjudande. Jag kommer att ingå och vara en del av "Sveriges yngsta topplag inom multisport" och tävla med dem några gånger. Jag har tidigare tävlat i multisport ett fåtal gånger, och tyckt att det varit otroligt roligt och givande i min utveckling som elitidrottare. Senast i somras deltog jag och min kompis Annika Utmaningen i Karlstad. Egentligen skulle vi ha tävlat i SM-klassen, men pågrund av min handledsfraktur fick vi vika ner oss och tävla i motionsklassen. Som ni vet gillar jag utmaningar och multisport är verkligen en utmaning! Långa tävlingstider, tufft, hårt, slitsamt, kämpigt och ja, allt sånt som jag gillar!

Hur många tävlingar jag kommer att köra är ännu inte bestämt. Det är skidåkningen som är mitt fokus, och det är det jag satsar på i första hand. Men jag tror att denna typ av tävlingsform är ypperlig för mig och jag ser fram emot det! De delar i multisporten som jag idag kanske har som svaga länkar, mtb och paddling, är dessutom nyttiga träningsformer för min skidåkning och alltså något som jag kommer att ha nytta av att utöva&bli bättre i.

Det känns jätteroligt att jag har fått denna chans och möjlighet, och att ingå i Sveriges yngsta topplag inom multisport, som har höga mål & ambitioner känns motiverande!

Här kan ni läsa om teamet och vilka som ingår i det.
www.youngmultisporters.blogspot.com

Nu rullar jag och min snörvliga näsa snart mot Falun igen. En lugn helg med fokus på vila väntar. Nu tänker jag bli helt kvitt denna lätta förkylning innan jag börjar träna igen, det tjänar jag på. Fortfarande inte något halsont utan bara täppt och lite tung i huvudet. Snälla förkylning, stanna vid det!



Kommentarer

Postat av: @anders_36

Härligt Helene faan va roligt :-)) det finns säkert någon länk sen så man kan följa resultaten :-) Krya på din näsa och huvud och ha en trevlig helg :-) (skidor på tv i helgen med :-p )

2012-01-20 @ 10:34:57

Postat av: Olle

Välkommen igänget

2012-01-21 @ 09:37:40
URL: http://acronmultisport.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback