Vita dräkten ska på igen.

2012-02-01 @ 12:56:30
SM-veckan är över och det är "vardag" igen. En tuff vecka med många tävlingar har delvis satt sina spår både i kropp och knopp, men jag känner mig ändå förvånansvärt pigg. Två lugna pass på skidor igår och idag har känts helt okej och jag är inte så sliten som jag befarade efter SM-sprinten i söndags.

Sprinten gick bra för min del. Klassisk sprint är inte min paradgren och siktet var inställt på ett bra kval till att börja med. Det var stressig åkning som Helene bjöd på i prologen, men det räckte ändå till en artondeplats och vidare till kvartsfinaler. Där stämde åkningen bättre, det var lugnare, större åkning och jag lyckades komma trea i mitt heat. Anna och Linn var för starka för mig, och tiden räckte tyvärr inte till för en semifinal. Men att bli trea i heatet var jag nöjd med och jag hamnade till sist på en fjortonde plats i SM-sprinten.

Sammanlagt är jag givetvis jättenöjd med min SM-vecka. Min sjukdom innan verkar inte ha tagit så hårt och jag tycker att jag gjorde bra lopp hela tiden. Jag hade kanske kunnat öppna lite hårdare på skejtloppet och inte behövt tappa så mycket från början, men samtidigt vet jag inte hur länge det hade hållt då. Jag gjorde det jag kunde och slutresultatet blev ändå bra. Tre topp 8 placeringar, varav en medalj, och två i lag, samt en fjortondeplats på sprint är en SM-vecka att glädjas över.

Ännu mer kunde jag glädja mig i måndags när jag fick besked om att den vita heldräkten ska på igen snart. På måndag åker jag och nio andra skidåkare på skandinavisk cup  i Estland och Lettland. En minitour med fyra tävlingar, två i skejt och två i klassiskt. Två distanslopp och två sprintlopp. Det blir riktigt roligt och jag ser mest fram emot masstarten i fristil på torsdag.

Nu kommer jag att ta några lugnare dagar. Låta kroppen och knoppen bestämma hur mycket och vad som ska tränas. Jag går på känsla och jag vill behålla min fina, goda känsla från SM och ta med den nästa vecka. Eventuellt tävlar jag ett kortare fristilslopp på lördag, men det kan lika väl bli ett kortare intervallpass om det känns mer rätt. Jag vet inte än hur jag kommer att göra.

Det är mycket i skolan nu, och det gäller att både jobba ikapp och ligga i framkant inför nästa veckas frånvaro. Jag ligger i fas just nu och tänker därför unna mig en tur på stan i eftermiddag. Lite nya tröjor och tekoppar står på inhandlingslistan.


Kommentarer

Postat av: @anders_36

Fan va roligt att vita dräkten åker på igen yeeehaaa :-p Ska hålla lite utkik om något sänds typ svt play :-))) Ha det bäst.

2012-02-02 @ 10:22:24

Postat av: Emelie

Du är grym Helene! Lycka till på cupen:)

2012-02-04 @ 08:57:35
URL: http://memeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback