Torsk på Tallinn ändå..

2012-02-10 @ 20:49:29
Nej, det blev ingen resa till Tallinn för mig. Redan efter en dag på skandinaviska cupen fick jag lämna laget och tävlingarna i Baltländerna för att åka hem igen. Eller, inte hem, men till Arlanda och vidare för en natt på Scandic i Uppsala. Helt oväntat och väldigt överraskande fick jag, mellan prolog och kvartsfinal på sprinten, veta att jag blivit uttagen att åka världscup i Nove Mesto istället. 15km klassisk masstart. Pga sjukdom fattades tjejer i laget till Tjeckien och givetvis var det enormt roligt att jag fick denna chans.

Sprinten i onsdags är jag inte alls nöjd med. Prologen var seg och inte alls bra. Kvarten något bättre men det räckte inte till vidare tävlande för min del. Istället gav jag mig ut och körde intervaller efter tävlingen för att ändå få till ett bra fartpass innan helgens utmaningar.
Resan igår startade redan kl 5.45 från hotellet i Uppsala och var inte över förrän kl 15 på eftermiddagen. En lång resa, och det var därför väldigt skönt att dra på sig löparskorna och ta en joggingtur med tjejerna vid ankomst.

Idag har vi provat banan och halleluja, det blir åka av imorgon. Tufft tufft tufft. Jag lämnar mitt veka huvud hemma imorgon tror jag och packar med mitt jävlar anamma. Det kommer att göra ont, det kommer att bli smärtsamt, men jag är definitivt redo att plocka fram den offensiva Helene och köra imorgon. Startnummer 40 talar om en position långt bak i fältet, och det kommer att krävas omkörningar för att jag ska nå mitt mål. Drömmålet är, som ni kanske förstår, att plocka någon världscuppinne denna säsong, och jag tänker defintivit göra ett försök imorgon. Även om klassiskt inte är min paradstil så tror och hoppas jag att min kropp är med mig imorgon och att jag kan slita mig mot målet. Jag är laddad!

Vi bor bra och maten är god. Det finns mycket att välja på vid varje måltid och det mesta smakar gott.
Vädret idag var helt underbart. Drygt tio minusgrader, solsken med värmande solstrålar och räls till spår. En dröm för en skidåkare och jag hoppas att vi får lika fina förhållanden imorgon. Tre varv på femkilometersbanan. Fort fort fort! 

Kvällsfika, möte och sängen väntar. Imorgon gör jag mitt andra världscuplopp i vit dräkt, och mitt första någonsin i klassisk stil! Wow! Häftigt.


Kommentarer

Postat av: @anders_36

Huuuur j***a roligt som helst :-p Ska kika lite extra i helgen på skidorna ;-) Ha det bäst.

2012-02-11 @ 08:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback