Ett fantastiskt misstag!

2012-02-24 @ 21:34:58
Dagen började med ett långpass i fädrens spår. Från Hemus och upp mot kontrollen i Hökberg och lite till innan det bar hemåt mot Moraparken, upploppet och tillbaka till Hemus. Ett fint, långt stakpass i stenhårda spår och soluppgång. Armarna fick sig en duvning igen och det har de fått några gånger denna vecka. För att inte tala om mina ben efter gårdagens redovisning i skolan. Träningspass med inriktning power och effekt i ben, snabbhet, maxstyrka och aerob effekt i hinderbana. Ja, ni förstår kanske själva.. Mina ben skriker idag!

Tur att jag inte ska åka Tjejvasan imorgon med tanke på denna träningsvärk och att jag med ro kan ta att det gör så här ont. Ingen tävling i helgen utan bara ett styrkepass kvar innan planerad vila.

Efter en god lunch väntade lite jobb i vasaloppsmässan åt en av mina sponsorer. Risenta är guld värda för mig och under Vasaloppsveckan passar jag på att ge lite tillbaka till dem genom att hjälpa dem i deras monter. Inget betungande jobb utan bara roligt och inspirerande. Just nu kan man dessutom storfynda hos Risenta och köpa dessa tre blandningar, samt en påse med saltade mandlar och en påse med saltade cashewnötter för endast 50kr och få tidningen Hälsa på köpet. Ett pangerbjudande!



Eftermiddagspasset var ett stoooooooort men så underbart misstag. Med skejtskidor på fötterna, i solnedgången gav jag mig ut på skoterspåren i Hemus&Eldris-området. Helt fantastiskt var det och så otroligt roligt. Känslan som jag får är som ett barn på julafton. Jag älskar det. De smala spåren, det trixiga, luriga och tekniska. Att parera för grenar, vara mjuk och följsam och åka ute i skogen - Det är något alldeles extra. Suget efter skidorientering blev stort. Jättestort. Nästan desperat...!! Snälla kung Bore, låt det finnas snö kvar i Borlänge den 10-11mars. Då kanske, kanske, kanske jag kan få göra årets första skidO-tävling..!!


En god middag hemma hos storebror med sambo fick avsluta min fredag och nu väntar mer Vasaloppsjobb lördag och söndag. Lycka till alla tjejer som skidar mellan Oxberg och Mora imorgon. Jag håller tummarna för Er och hoppas givetvis att det är en Moratjej som är först under målportalen imorgon. Fort kommer det att gå, och jag är lite lur på om inte den tjej som är först till Mora imorgon blir en bil rikare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback