Racerfrälst

2012-08-01 @ 20:43:24

Efter O-ringen, som slutade med en tredjeplats i D21L totalt, har jag haft lite problem. Någon gång under inledningen av sista etappen, kommer inte exakt ihåg när i min bubbla i jakten på totalseger, ramlade jag och drog till sidan. En trolig bristning eller sträckning i sneda magmuskeln med fäste på revbenen som efter målgången gjort fruktansvärt ont stundtals. Alternativa träningsformer och sådant som gjort mindre ont har därför fyllt denna veckas aktivitet. I förrgår lånade jag Antons racer som ett alternativ. Ett distanspass var tanken, men att tiden skulle flyga iväg till ett tretimmarspass, skvallrar om hur kul jag tyckte att det var!! Med strålande solsken cyklade jag både runt Runn och Varpan med omnejd och njöt. Träning som kan blandas med att se massa fina saker och omgivningar är ju att förena nytta med nöje. Jag fick se massa fina hus, gårdar, byar och stället jag kan tänka mig att flytta till i framtiden. Idag har det återigen blivit en tur på landsvägscykel, denna gång på pappas Bianchi och tillsammans med Anton. Sundborn, Enviken & Svärdsjö har besökts och fasen vad långt man kommer på en racerhoj! I helgen, eller närmare bestämt på fredag, åker jag och tar adjö för ett halvår av min älskade Annika. Som tur är hinner vi ses en sista gång innan hon far västerut för studier. Jag är så lycklig och så lättad att det gick att få till. Jag kommer sakna min vän så mycket dessa månader!! En dröm vore ju att åka till Florida och hälsa på men tyvärr passar det av naturliga skäl dåligt med en semestertripp under hösten och vintern. Det är nämligen lite halvknackigt med snö där på den amerikanska östkusten då sägs det. Efter tre riktigt bra träningsdagar på hemmaplan i Falun är jag ikväll lite halvmör och trött. Perfekt med lite OS-simning att slötitta på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback