Stipendium nr2 och bästa kvinnliga Tjur i Karlstad

2011-09-18 @ 18:42:24
Pengarna rullar in som dom ska, det går bra nu!!
För andra gången har jag fått den stora äran att bli tilldelad RF:s elitidrottsstöd och blivit 40 000kr rikare. Senast var säsongen 2009/2010 efter mina VM-framgångar i Japan. Otroligt tacksam och glad är jag givetvis för detta då det underlättar min satsning på studier och skidåkning väldigt mycket. Att riksidrottsförbundet går in och stöttar oss aktiva är enormt viktigt!! Att kunna kombinera studier med en elitidrottssatsning är ingen enkel grej, utan det krävs mycket för att kunna få det hela att gå ihop, framförallt ekonomiskt, och därför är dessa pengar så värdefulla! TACKTACKTACK!



Helgens klubbläger har varit kanonbra. Fina pass både i tunnel och på rullskidbanan, även om det blev väl löst och uppkört i spåren i slutet av passen. Det är trots allt guld värt att få några timmar på skidor och snö innan den naturligt vita varan faller. Att ha lite känsla för hur långa skidorna är, hur tekniken fungerar och hur materialet känns är en trygghet inför första "riktiga" snölägret.

Igår eftermiddag gjorde vi en rolig grej. Efter ett pass i tunneln på morgonen åkte vi efter lunch till "solskens-staden" Karlstad. Tjurruset, med närmare 1300startande "tjurar" skulle genomföras.
Enligt mig är Tjurruset ett av årets höjdpunkter. En löpartävling utöver allt annat som har allt!! Banan är utsatt till ca 10km, men är hemlig innan start. Att följa snitseln från start till mål är deltagarnas uppgift. I år var banan drygt 12km lång och under den 57min långa löptiden, som mestadels bestod av obanad löpning och myr, passerades även "näcken", djupa vattenhål och sumobrottare. Det är tufft, utmanande och roligt, och sjuukt bra träning!! För en skidåkare är det det perfekta terrängloppet där hjärtat får slå och benen får jobba. GRYMT!
IFK Mora lyckades kamma hem segern både i herr- och damklassen. Martin Johansson vann herrarnas och jag vann damernas.

CIMG0007
Segrarna i årets upplaga av Tjurruset. Jag ser betydligt mycket mer sliten ut än Martin på bilden. Haha!

Nu väntar en lugnare vecka med mer fokus på skolan och vila. Träningen ska hämtas hem litegrann och benen ska få återhämta sig. På söndag springer jag Tjejloppet på lidingö, och då vill jag ha "sprutt" i benen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback