Vuokatti är finskt det med.

2011-12-16 @ 18:41:00

Enligt tidigare erfarenheter är inte Finland kända för att laga fantastisk mat. Det är ingen italiensk klass på den direkt. Osaltat och smaklöst är det som karaktäriserar maten och frågan är om den finska kocken ens kan stava till ordet krydda!?Att kaffet mer liknar klorvatten och har samma färg som te är heller ingen nyhet..
I jämförelse med förra årets skand. cup i Keuruu smakar ändå maten helt ok, om man saltar den. Kaffet däremot. Njaaa. Det är finskt och blaskigt.

Idag har vi åkt en prolog på 3km fritt. En bana som mer liknade en ungdomsbana med korta, ibland branta, backar. Mycket plattåkning och fokus på att hålla hög fart över krönen. En relativt lätt bana kan tyckas men en bana som blir jobbig på sitt sätt. Korta och snabba uppför ger ganska naturligt lite vila utför.
Jag är nöjd med dagen. En tolfteplats, 20sek efter Riita-Liisa Roponen som vann, och med en god känsla i benen.

Första fartpasset efter höghöjden förra veckan och ett positivt besked inför kommande race. Nu är jag igång och nu ser jag fram emot två vanliga tävlingar med mer "normala" distanser lördag och söndag. 10km klassiskt imorgon och lika långt i den fria stilen på söndag. Samma bana fast fler varv. Det blir riktigt riktigt roligt!!

Nästa vecka ser jag också fram emot. Tre härliga kvällar tisdag, onsdag och torsdag väntar med trevligt sällskap och massa kul. Underbart!

Frågan är bara: får jag en vit jul i Färnäs??


Kommentarer

Postat av: ampe

Lycka till!

Jodå det ser lovande ut http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/land?pp=http://www.smhi.se/produktportal-1.0//chart.do&geonameid=2715304

2011-12-16 @ 19:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback