Snöstorm på Dundret

2011-12-02 @ 21:27:26
Det blåser. Vinden har verkligen skrikit utanför fönsterrutorna på eftermiddagen och snön har yrt omkring. Som tur var fick vi prova tävlingsbanorna redan på förmiddagen och kunde skönt sitta inomhus under eftermiddagsblåsten.

Imorgon är det sprint. En sprint i fristil som kommer att gå fort. Banan är snabb, bitvis teknisk men innehåller också två riktigt fina stigningar och åkbackar. Jag tror att morgondagens ledord är LUGN! Att hitta ett lugn och ett driv i åkningen och inte stressa. Åka på skidorna och inte studsa upp och ner. Svårt under en sprint, men ändå ett nödvändigt faktum imorgon för att åka riktigt fort.
Starten går redan klockan tio och jag startar 1minut och 45sekunder senare, 10.01.45. Det ska bli så roligt! Jag är lagom laddad, men känner ändå LUGNET. Det har varit fina träningsveckor de senaste och jag känner mig lugn i det. Jag har gjort mitt träningsmässigt och nu ska kroppen få visa vad den går för.

Det är roligt att vara ute med moragänget igen och det känns som att vi har ett härligt go i truppen nu! Det känns bra inför säsongen och jag tror och hoppas att många rödluvor kommer att visa sig högt upp i listorna redan den här helgen. Här kan du läsa om oss på vår hemsida. Där hittar du även anmälan till Intersportloppet om du glömt att anmäla dig.

Under eftermiddagen har jag haft syjunta och varit riktigt kreativ och sytt fast mina sponsormärken på tävlingsdräkt och överdrag.

Risenta AB & Jale Åkeri - Ni är GULD!


Imorgon är det Ni & jag som gör jobbet.

NU är det dax på riktigt. Yiiiha!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Härligt kört!Lycka till i morgon .

Vi kollar Tv:n både Douglas och jag.

Kram mamma

2011-12-03 @ 12:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback