En premiär med mersmak.

2011-12-10 @ 18:22:14
Wow! Det är häftigt med världscup. Det är en sak jag vill göra igen och igen och igen... Jag vill ställa mig på startlinjen där igen. Snart! Jag hoppas att jag får chansen och möjligheten att göra det igen. Snart!

Loppet då? Jag är nöjd och min prestation var bra. En 35e plats och inga världscuppoäng, men ändå med nosande på världscuppinnarna och definitivt med mersmak. Det var inte många sekunder bort idag & jag tror att jag snart är där, med lite mer rutin och lite mer erfarenhet i stora världen.

Egentligen är det konstigt att jag skriver att jag vill göra det igen och igen och igen, för samtidigt som det är så fantastiskt att få tävla är det en ren pina! Kroppen skriker, armar & ben värker och huvudet spränger. På toppen idag, efter 11,5km och vändning längst upp på banan var jag illamående. En otroligt tuff bana på hög höjd är krävande och det är tufft. Men det är ju det som är tjusningen och det är ju därför jag håller på med denna sport. Det är inte bekvämt på något sätt, men ändå älskar jag det!!

Nu väntar snart en välbehövlig massage av vår duktiga sjukgymnast Ida innan middag. Hur länge jag blir kvar här i Davos vet jag inte än. Det får tiden utvisa. Jag hoppas & önskar att jag får stanna i paradiset ett tag till!!


Den här tjejen slet idag. Gav allt och körde tills det verkligen inte gick längre. Vilken kämpe!

Kommentarer

Postat av: ampe

Det tror jag också! (att du snart är på WC-poängplats).

Grattis till ett bra lopp!

2011-12-10 @ 19:37:14

Postat av: Mikaela

Bra kört tjejen!

2011-12-10 @ 20:06:24
URL: http://mikaelas.se

Postat av: Heléne

Tack snälla ni!

2011-12-10 @ 20:14:16

Postat av: Anna

Du fixade det galant ju! Såå grym:) Grattiskramar!

2011-12-11 @ 08:33:35
URL: http://levlivetbra.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback