Läges- och lägeruppdatering

2012-08-08 @ 13:13:51
Sedan i måndagskväll befinner jag mig, tillsammans med Team 2015s tjejer, A-lagets damer och det amerikanska landslaget+en kanadensisk tjej på läger i Sälen. Ett stort gäng som peppar, sporrar och inspirerar varandra. Jag kan inte minnas att jag varit på ett läger med så många duktiga, vältränade och starka tjejer förut. Världselit på alla distanser i allt från sprint till traditionellt och klassiskt som fristil. Alla med olika styrkor och kvalitéer som övriga kan ta del och lära sig av. En fantastisk möjlighet till en vecka i världsklass!
 
Tyvärr har jag inte kunnat delta så mycket på de gemensamma passen ännu utan har tränat mycket på egen hand. Min sida spökar fortfarande och jag har fått en bristning i sneda magmuskeln konstaterad. Detta innebär en hel del alternativ träning och med stränga förbud om att undvika att arbeta med magen så mycket som möjligt. Detta i hopp om att kunna åka skidor i tunneln fullt ut dit det stora gänget tjejer drar på lördag. En och en halv träningsdag av fyra har avverkats i Sälen och sedan väntar en vilodag innan tre och en halv dagars snurrande i tunneln. Vi kommer inte tvingas stirra in i betongröret alla passen utan det kommer att varvas med träningspass utomhus också. Jättebra att få komma på snö snart och kul att få testa på skidåkningen igen!
 
Innan lägret hade jag en lugn och skön söndag hemma i Färnäs tillsammans med nära och kära. En båttur med fika på Saxviken och god middag tillsammans med storebror, mamma, pappa och Anton. Jag är så lycklig att jag har dessa personer i min närhet och jag är så glad för allt de gör för mig och stöttar mig i. Utan Er vore jag så mycketare svag och ni ger mig så mycket styrka och energi i alla lägen.
Att batterierna kunde laddas upp inför lägerstarten här i måndags är helt eran förtjänst. Jag älskar Er!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ampe

Du berikar verkligen språket! " mycketare svag"
Kan bli lika klassiskt som "benen blir fulla med spring"

Svar: Det har kastats om lite bland orden ser jag. Så mycket svagARE skulle det vara än så mycketARE svag.. jaja, sånt händer.
Helene Söderlund

2012-08-10 @ 17:05:25

Postat av: ampe

o jag som trodde det var en medveten poetiskt förnyelse av det svenska språket.
(Hade du varit Astrid Lindgren hade formuleringen blivit höjd till skyarna)

2012-08-12 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback