Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?

2011-09-26 @ 16:36:45

Vilket flyt, vilket flow och vilken härlig känsla. Jag bara älskar att åka skejt när allt flyter. När träffen sitter där, när det går lätt och benen är pigga - det är underbart! Idag var det en sådan dag.

Tyvärr gick Lidingöloppet igår inte riktigt så bra som jag hoppats, då fanns inte det här flowet där. Kroppen, ben och flås kändes visserligen rätt bra. Allt kändes egentligen bra fram till mellan 4 och 5km när jag började känna en sugande, svidande känsla i magen. Plötsligt hade jag otroligt ont. Sista kilometrarna blev mest plågsamma. (nog för att de är plågsamma i vilket fall på Lidingöloppets sista kilometrar, men det här hade en bonus i plågsamhet också)

Lite över 40minuter blev ändå resultatet och en tjugonde placering.

Med facit i hand efter Tjejmilen(som också slutade med magsmärtor) & Lidingö tjejlopp tål jag nog inte att dricka min sportdryck nära inpå löpartävlingar. Under skidlopp går det bra, likaså under träning, men under löptävlingar kan min mage antagligen inte ta hand om sportdrycken och det kommer upp igen. Man lär sig saker hela tiden i den här branschen. Både saker som fungerar bra och som fungerar mindre bra. Att kunna utvärdera, lyssa på kroppens signaler och framförallt fundera på vad som passar just MIG är viktigt! När man sedan kommit underfund med det gäller det att våga följa sin plan och göra det som JAG tror på. Att våga lita på sig själv & sin kropp.

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback