Solen skiner & det går bra nu!!

2011-09-16 @ 12:52:05
Ett fantastiskt härligt höstväder visar Värmlands skidmetropol Torsby upp. Och idag lyser jag ikapp med den fina gula solen. Jag är glad!! Det går bra nu, det flyter, det är positiva saker som avlöser varandra.

IFK Moras seniorer är alltså på ett fyra dagar långt höstläger. Igår inledde vi med ett skidpass i tunneln som på eftermiddagen följdes upp med en tur på de klassiska skidorna. Lars agerade igår en variant av coach Johan där det bjöds på styrka på rullskidor, smirredrag och ömmande muskler efteråt. Kul att handleden fungerar igen och att jag faktiskt klarade av att ta mig ett varv runt rullskidbanan med smirredrag. När vi var här i augusti fixade jag inte ens ett varv i tunneln. I och för sig var det bara några få dagar efter att gipset åkt av, men det är ändå kul att det går framåt och blir bättre.

Idag har jag kört ett skejtpass, intervaller på rullskidbanan. Seg kropp inledningsvis, men ju fler intervaller jag åkte, och ju längre tiden gick desto mer släppte känslan av trötthet och sista intervallen gick riktigt bra. Härligt driv, flyt och tryck. Det är skönt när huvudet kan säga "-Kroppen, åk lite fortare nu så är vi snabbare uppe för backen och får vila" och så gör kroppen som huvudet säger. Det är skidnördsglädje det!!


Jag i Bruksvallspremiären förra säsongen. Foto: Moa Molander Kristiansen

I onsdags fick jag dra på mig "min" fina kulldräkt igen och känna mig vacker. Moradräkten är underbar!! Jag skulle agera kranskulla i en TV-inspelning till ett nytt frågesportsprogram med Björn Hellberg & Ingvar Oldsberg alias "På-spåret" håller i. Under vintern kommer detta program att sändas, och då är alltså jag med. KUL!


Jag som kranskulla i Vasaloppet 2010. Foto: Carl Magnusson

Tidigare samma dag hade jag dessutom hunnit med ett intressant möte som jag tror kan bli givande i framtiden..
Och igår kom ännu ett gläjdande besked! Hoooolimakarooni, det går bra nu!!!!  (jag vet att jag är tråkigt hemlighetsfull. Håll bara ut kära bloggläsare, ni ska få veta. Sen..) Detta utöver det fina stipendium jag fick från Mora of Sweden för en dryg vecka sen. Kära nån vad roligt!!


Jag och min fina, personliga, Morakniv med mitt namn på.

I det fina vädret är jag inte så sugen på att gå in i kylan i tunneln, men eftermiddagens vistelse där blir ganska kort. Ett kort klassiskt pass och lite löpning på det får räcka. Lite krafter vill jag allt ha kvar imorgon när jag ska rusa bland massa andra tjurar(kan jag kalla mig tjur!?) i Karlstad. Tjurruset står på agendan. Det är löpargläjde det!!


Kommentarer

Postat av: Mamma

Lycka till i morgon på Tjurruset!

Vi drar till fjälls med hund!

2011-09-16 @ 17:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback