Blöta pjäxor.

2011-10-31 @ 12:58:42
Team 2015 är på det första skidlägret för säsongen. Egentligen skulle vi ha åkt till ett vintrigt, kallt, snöigt och fint Bruksvallarna. Nu finns det dock bara i våra drömmar då vintern & snön lyser med sin frånvaro i hela Sverige. Att Östersund valt att spara snö från förra vintern och har lagt ut en slinga på ÖSK är därför skidåkarnas räddning. Vi får trots snöbristen åka skidor. Givetvis inte som ett vinterläger i Bruksvallarna, men ändå skidvana och ett avbrott i den andra höstträningen med rullskidor och löpning.
Lägret blir en kortare variant och vi kommer att bo här på Camp Södergren alldeles i anslutning till spåret tills på torsdag. Lugna pass med teknikfokus kommer att varvas med endel fartpass och ett race.
Förhållandena på slingan är helt ok. Det är lite hårt till en början vilket resulterar i lite ömmande underben och övergår sedan till mjukare och slaskigare snö som får blöta pjäxor som följd.


Bruksvallspremiären närmar sig med stormsteg. Mindre än två veckor nu. Blir den av!?

Under dagarna i Östersund hoppas jag hinna träffa en av mina allra bästa vänner. Linda har sedan mina år på skidgymnasiet betytt oerhört mycket för mig. Hon kan mig, vet hur jag fungerar och funderar. Hon vet mycket om mig och jag är så glad att jag har henne. Trots att vi varken hörs eller ses speciellt ofta eller regelbundet vet vi att och vart vi har varandra - i alla lägen!

Det här är min sista skolfria vecka också. Nästa vecka börjar jag läsa en kurs igen på mitt idrottstränarprogram. Idrottsvetenskaplig metodik heter kursen och vad den innebär eller handlar om har jag faktiskt lite dålig koll på. Under fem veckor kommer jag att vara student igen och sedan får jag se hur jag gör under period 4 över jul. Om jag känner att jag vill läsa kursen i näringslära gör jag det, annars skjuter jag den på framtiden. Jag har i år valt att studera på 75% och detta kommer jag att uppnå även om jag plockar bort den sista kursen. Samtidigt kan jag tycka att det är skönt att ha något annat att tänka på periodvis och inte behöva lägga hundra procent tankefokus på träning och tävling. Så, om jag orkar, vill och känner att det fungerar kommer jag att läsa. Annars struntar jag i det. Valmöjligheter - det är bra!




Kommentarer

Postat av: Tommy Nordh

Hej på dig

Intressant att läsa din blogg.

Du verkar trivas med livet lycka till med allt.

Sköt om dig.

Tommy Nordh

2011-10-31 @ 20:42:35

Postat av: Helene

Kul att du läser bloggen Tommy!

Hälsa alla därhemma.

2011-10-31 @ 22:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback