Acceptera & låt det kännas grått.

2011-10-25 @ 22:09:21
För att man ska kunna komma över svåra saker i livet och kunna gå vidare måste man först och främst acceptera att det är ett problem och att man är ledsen. Att våga må dåligt, våga gråta, våga känna och erkänna. Framförallt för sig själv, men kanske även för andra. Att kunna säga att man mår dåligt istället för att svara det vardagliga "det är bra" på en fråga om hur man mår. Att istället säga "nej, det är inge bra idag" kan göra en stor skillnad. Man får ut det och slipper stänga känslan inne.

Igår & idag har jag accepterat att jag mått dåligt. Jag har tillåtit mig själv att ha gråa dagar och det har varit skönt. Jag börjar må bättre. Jag skrattar igen, inte bara på ytan utan även inombords. Jag är gladare och den där obehagliga tomma känslan inom mig börjar sakta men säkert försvinna.

Dagen har varit en bra dag. Två fina träningspass, ett själv och ett tillsammans med Högskolan. Ett sprintpass i klassisk stil med bra sparring, hög fart och mjölksyrakänningar i hela kroppen. Skönt!

Kvällen har tillbringats med min fina vän Lina. Det är mycket tack vare henne som jag börjar se ljuset i gråtonen igen. En pärla!

Nu ser jag framåt och hoppas att solen ska lysa på mig imorgon.



Kommentarer

Postat av: Anna

Du är så klok som lyssnar på kroppen vännen. det kommer vända snart! För det är du värd:) Men hösten gör ju inte vardagen lättare. Kämpa på pinglan! Vi får ses snart igen. Kramar

2011-10-26 @ 11:02:41
URL: http://levlivetbra.blogspot.se

Postat av: Mamma.

Ser fram emot SPA med Dig och Towe i morgon.Det behöver Du efter "down dagar".Kram

2011-10-26 @ 16:34:40

Postat av: Helene

Tack fina Anna. Dina ord värmer mig och ja, vi måste absolut ses snart igen!

Mamma, du är bäst!

2011-10-26 @ 18:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback