Race i klassiskt.

2011-11-23 @ 19:10:14

Idag har vi kört ett klassiskt race med laget i Bruksvallarna. Tio kilometer klassiskt, som jag egentligen tror var något längre, med en segrartid på 32minuter i damklassen. Tre varv på slingan nere innan vi åkte upp till kolbotten. En avslutande klättring uppför i drygt 11minuter. Ett riktigt kraftprov med andra ord och en fin stigning att diagonala i som avslutning. Eftersom att Lisa och Lina åkt iväg för att representera Sverige vid helgens världscup-tour i Kuusamo var vi fem damer på startlinjen. Jag startade som nummer ett.

Loppet gick bra. Jag är nöjd med både min uppvärmning, mitt genomförande av loppet och min taktik. Det är viktigt att fokusera även under ett träningsrace och försöka hitta tävlingskänslan även här. Så fort en nummerlapp åker på fröken Söderlund brukar dock detta inte vara något problem. Nummerlapp förknippas med nervositet, extra anspänning och motivation till att kämpa och ta ut sig.
Tekniken sitter definitivt mycket bättre i år än förra året och de nycklar jag jobbat med under sommaren och hösten börjar sitta även under tävling. Det är perfekt att få testa på detta innan första riktiga tävlingen, som blir Team Sportia cup-deltävlingen i Gällivare nästa söndag.
Från dagen tar jag med mig bra saker och med en extra formtopp på detta hoppas jag att jag ska kunna åka riktigt fort om en dryg vecka!

Imorgon åker vi hem. Hem från snön. Hem från Bruksvallarna. Hem till 250meter konstsnö i Falun!? Nu vill jag ha riktig snö och kunna åka på alla fina spår på Lugnet! Men, tyvärr verkar det dröja och tills vidare får vi åka till Älvdalen och Grönklitt som jag har hört ska ha fina förhållanden för skidåkning.
Mamma och pappa ska åka ner till Tierp och baka i bagarstugan i helgen, och jag är lite sugen på att följa med dit också. Att baka eget bröd, julbröd, ger en otroligt härlig och varm känsla i kroppen. Julstämningen kryper närmare och den första brödbiten, direkt från den vedeldade ugnen, med smör och ost på är ljuvligt!
Tyvärr vet jag inte om tiden räcker till för att följa med denna gång. Skolan, viljan att leta snö och kunna åka så mycket skidor som möjligt denna period, kommer nog att göra att jag stannar i Falun i helgen.

Sommaren, hösten och vintern med Team 2015 har varit fantastisk. Nu är det "sista-kvällen-med-gänget" har i Bruksvallarna. Det känns konstigt att sista lägret tillsammans för i år är över.
Nu väntar en spännande tävlingssäsong som förhoppningsvis ska erbjuda massor av nya upplevelser och äventyr! Jag ser fram emot den.


Fina träningskamrater i Team 2015. Emma, jag och Mia.


Kommentarer

Postat av: Mikaela

Härligt, jag tror på dig i vinter!

Kan du inte berätta lite hur din tävlingsprocedur ser ut? uppvärmningen och så där..

Bröd kan vi bara äta den här julen, tror det är en bra deal ;)

Kör hårt i Gällivare!

2011-11-23 @ 21:37:29
URL: http://mikaelas.se

Postat av: Helene

Tack!

Det kan jag göra i nästa inlägg framöver, absolut!

Vi höres!

2011-11-26 @ 12:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback