Ju mer man tränar..

2011-11-07 @ 16:56:43
..desto mer uppskattar man sina vilodagar och sin lediga tid. Träning och tävling är det bästa jag vet och jag älskar att plåga mig själv, ta ut mig till max och tills lungorna skriker. Samtidigt är det fruktansvärt skönt när det där tuffa, hårda intervallpasset som man varit nervös för är över och man får vila. På ett läger räknar man ner passen till vilodag och man ser fram emot att få göra annat än att träna. Egentligen en märklig grej när man trots allt älskar träning. För oss som tränar mycket blir vilodagarna någon slags belöning för det slit man lägger ner. Man kan stänga av, göra andra saker och bara vara. Inte ha dagen inrutad i ett mönster av frukost, träning, lunch, vila, mellis, träning, middag, sova. Det är inte så mycket annat som hinns med på en träningsdag. Om man dessutom pluggar vid sidan om sin elitsatsning ska det in i pusslet och då antagligen mellan passen eller på kvällen. Ju mer och ju hårdare jag tränar desto mer känner jag att jag uppskattar att ha vilodag.

Idag har jag vilat & mest bara varit. Tagit dagen som den kommit och inte haft något uppstyrt eller inplanerat. Ett blodprov och ett lätt stretchpass imorse bara. När Jennie frågade om jag ville följa med på stan gjorde jag det, och det är just så en vilodag ska vara tycker jag. Avslappnad, spontan och ledig.

Imorgon börjar skolan igen & på söndag smäller det. Lungorna ska få skrika, jag ska ta ut mig till max och göra det som jag älskar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback