Att lägga saker åt sidan.

2011-11-17 @ 13:26:08
Jag borde ju plugga nu. Jag borde läsa en artikel, reflektera och analysera, fundera och tänka, skriva och få uppgiften klar, helst innan avresa till Bruksvallarna på söndag. Det är helt otroligt vilka fördelar man har som skidåkare och elitidrottare på Högskolan Dalarna. Man får möjlighet att flytta saker, senarelägga eller förändra. Allt för att kunna anpassa skolan efter träning och tävling. Det negativa är dock seminarium. Att missa ett seminarium innebär ofta ett straff! Ett seminarium, som egentligen är ganska simpelt och enkelt, om man är där, blir till en lång skriftlig uppgift med analyser och minst det dubbla om man inte är med. Jag har seminarium på torsdag nästa vecka och nej - jag är inte här då! Jag åker ju skidor då. Så, straffet hänger över mig just nu..

Annars rullar dagarna på. Det är skola, det är träning. Skidåkningen har bytts ut mot barkmarksträning igen med rullskidor, löpning & skidgång. Det går faktiskt helt okej att åka rullskidor trots att vägarna börjar bli kalla och hala. Man får vara försiktig och jag utmanar inte ödet och kör intervaller i högt tempo på morgonen när det är som mest påfruset. Imorse valde jag istället mördarbacken och älghufsintervaller. Idag gjorde mördarbacken själ för sitt namn och det bokstavligt talat sprutade mjölksyra idag. Hårt, tufft, slitsamt men samtidigt otroligt skönt!!

En lugnare eftermiddag och en rejäl omgång av stretch väntar. Huvudet tycker det är tråkigt, men musklerna jublar efteråt. Planerar man in strechingen i passet och genomför det i friidrottshallen brukar det oftast kännas lättare och det blir definitivt gjort. Men innan jag får rulla och stretcha ska jag ta tag i min ångest över seminariumet. Phuuu!


Kommentarer

Postat av: Mamma.

Ha en fortsatt bra dag trots att plugget "hänger" över.

2011-11-17 @ 13:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback