Vardagsrutiner.

2011-05-08 @ 17:32:30
En vecka av träningsåret 2011/2012 har gått. Eller, egentligen två, men eftersom att min planering började 1maj har jag bara hunnit med en vecka med riktig träning. Blev en hel del löpning på kanarieöarna, men den här veckan har även premiärturen på rullskidor avverkats.

Veckan har mest bestått av träningsvärk och hunger. Att komma in i vardagsrutinerna igen med kontinuerlig träning sätter sina spår. Tänk vad fort kroppen vänjer sig med diverse saker. Ett uppehåll från träningen några veckor och träningsvärken kommer som ett brev på posten. Det är fashinerande. När man inte tränar lika mycket har man inte heller samma hunger, och därför har magen börjat skrika igen efter mat om alla mål på dagen inte finns med. Det är härligt att vara inne i träningsvardagen igen!

Den kommande veckan börjar en ny kurs på högskolan. Jag ska läsa kommunikation och marknadsföring. Ett helt nytt och främmande ämne för mig och dessutom på skolan i Borlänge. Det kommer att bli mycket nya intryck kommande vecka med kursintro imorgon. Har inga roliga minnen från Borlänges högskola, men hoppas att det ska vända och bli en intressant och givande kurs.

Jag kommer dock att missa endel av föreläsningarna redan första veckan för testerna i östersund som börjar på tisdag. På onsdag väntar ett max Vo2-test på rullbandet. Otrooooligt jobbigt, men så skönt när det är över. Förväntar mig inga stordåd eftersom att testet ligger nu efter viloperioden, men ska kämpa tills jag nästan ramlar av bandet och hänger i selen och är helt slutkörd. Då har jag gjort mitt bästa!

Igår eftermiddag gjode jag en blixtomkastning och åkte hem till Mora och jobbade lite. Kontroller skulle ut i skogen till kommande veckas orienteringsövning på skidgymnasiet i Vika. Det blev en fin skogstur och innan jag åkte tillbaka till Falun fick jag middag hemma tillsammans med pappa. En bra lördagseftermiddag!

Imorgon efter skolan styr jag min lilla blå kärra mot Mora igen för att fira födelsedag. Förhoppningsvis är det lika varmt och skönt som idag så att den grillade maten kan ätas ute på altanen, det vore en höjdare!


Saknar mitt lilla hjärta när jag är i Falun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback