Miniläger(i antal dagar)

2011-05-13 @ 19:35:59
Efter dagarna i östersund är jag nu tillbaka i lyan i Falun. Hade fina dagar norröver med riktig sommarvärme och strålande solsken. När vi gick till middagsrestaurangen fick jag nästan känslan av att vi var utomlands. Härligt!
Testerna fick blandade resultat. Bitar är jag nöjd med, men andra saker måste förbättras. Är jättebra att få det man har på känn på kvitto och se vad jag behöver träna på. Att tillhöra Team 2015 känns jätteinspirerande och jag hoppas att det kommer att bli en härlig och rolig sommar. Det är ett bra gäng som jag redan trivs tillsammans med så det känns lovande. Nästa söndag åker vi på första lägret för säsongen, Sundsvall blir platsen.

Under helgen har Dala Sports Academy och skidhögskolan ett miniläger med träning. Mini är förknippat med antal dagar, bara 3st, men inte i antalet träningstimmar. Många svettiga timmar i träningskläder ska avverkas, men med bra sällskap och i bra terräng känns det inte så betungande faktiskt. Under morgonen åkte vi en fin rullskidsrunda där bland annat Hosjö, Lilltäkt, Skuggarvet och Lugnet passerades innan vi tog en sväng kring Falun för att sedan åka hem. Under eftermiddagen sprang vi i Mellstaskogen. Känslan just nu, en halvdåsig och småmör kropp, är fantastiskt. Soffan blir skön ikväll!

Det här ska bli en bra sommar och tillsammans med Team 2015 och mina bollplank, både i träningsväg och inom det mentala känns det inspirerande!

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och äta nötter. Självklart från Risenta. Ikväll blir det paranötter och cashew. Förrådet där hemma börjar tyna, måste nog beställa hem lite mer smått och gott...



Mat som får mig&min mage att må bra.

www.risenta.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback