Glad måndag&tisdag.

2011-03-01 @ 19:31:26
Internet-uppkopplingen på hotellet i Keuruu var inte så bra. Därför den dåliga uppdateringen efter sprinten.
Var sådär nöjd med min sprint i Finland. Klassisk sprint är väl inget jag hade förväntat mig skulle leda till stordåd, men gav ändå allt och satsade. Sprint i klassisk stil är det jag tränat absolut minst under de senaste åren och med endast två tävlingar i benen de senaste fyra åren i den tävlingsgrenen är det inte så konstigt att kroppen inte är med på noterna och inte riktigt kan prestera.
Jag tycker ändå att jag hängde med i tempot och kände att det definitivt finns där. Jag var sist i min kvartsfinal, och hade egentligen ingen större chans att gå vidare. Men det var ändå ett jämt heat som gick fort där trean(Eva Svensson) tog sig vidare på tid till semifinalerna. Med MER träning på sprint finns utvecklingsmöjligheter, och det är något jag tar med mig in i nästa säsong.

Lördagens lopp var också en tävling som jag kände mig lite osäker på. All skidorientering har gjort att de klassiska fartpassen tagit lite stryk och inte riktigt fått plats. Ändå gjorde jag i lördags ett av mitt livs bästa klassiska skidlopp. Tekniken funkade bra. Jag bestämde mig för att satsa från start och var med riktigt bra tidigt. Jag tröttnade lite mot slutet, men slutade ändå 12a med bara 8 sekunder upp till åttonde. Det gick att pressa kroppen till det yttersta och det kändes jätteskönt att kunna göra det i klassiskt.

Fristilsloppet på söndagen var jaktstart och vi var fyra svenskor som gick ut i stort sett samtidigt. Magda, Lisa, Jennie och jag inom 3sek. Det blev tidigt en grupp där även Lina Korsgren och Emma Wikén ingick under slutet på första och det andra varvet. Med tre kilometer kvar drog Korsgren håååårt uppför och drog isär fältet. Tåget var galet nära att gå även för mig, men jag lyckades bita mig fast men fick slita rejält. Ett otroligt tufft och hårt lopp som gick fort! Jag fick tyvärr spurt-däng och slutade 10a. Lina blev nia och bästa svenska, 0,5sek före mig.
En glad, nöjd och slutkörd Helene åkte hem från Finland med ett leende på läpparna!


Jag i tät på den svenska klungan(med inslag av Norge och Ella Gjömle i mitten)

Leendet har jag haft kvar. Måndagen igår var den bästa och tisdagen har varit lika bra. Ett kul styrkepass med Lina&Emma imorse, matmagasinet i brevlådan och VM-lopp på tv:n. Skönt liv!

Imorgon åker jag hem mot kaoset i Mora igen. På torsdag börjar jag jobba med vallning för klubben och på fredag åker jag skejtvasan. På lördag slutar mitt år som kranskulla och på söndag är det Vasalopp. Härligt!
Det bästa med årets vasaloppsvecka är att min fina Linda och hennes pojkvän kommer och ska bo hos oss. jag längtar!

Imorgon ska jag ha världens bästa onsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback