Häcken full.

2011-06-05 @ 21:57:34
Lång-ledigheten har varit allt annat än ledig. Det har varit full rulle sedan onsdag när jag hade tenta, redovisning och inlämning. Kvällen spenderades i Färnäs med mamma och pappa och i torsdags var det första dagen av två som orienteringsklubben arrangerade elitserietävlingar i Bonäs. En tidig morgon inleddes med rullskidsintervaller innan funktionärsarbetet skulle dra igång. Som utsättare, löpande kontrollvakt och intagare av enheter blev det en lång dag med mycket träning.

Under fredagen var jag med skidklubben på deras läger som de haft under helgen. Återigen en tidig morgon med rullskidåkning ner till Class Gym där Anna plågade oss skidåkare med ett riktigt svettigt och jobbigt box/combat-pass. Jag tror aldrig att jag har svettats så mycket!

Efter lunch hemma med mamma och pappa åkte jag ner på stan och beställde min cykel. En ny, fin Trek-mtb kommer snart att vara min. Perfekt träningsredskap och som även kommer att bli tävlingsredskap när Annika och jag ska vara med på Utmaningen och multisport-SM senare i sommar.
Inledningen av eftermiddagen ägnades åt skidorienterarnas avslutning/upptakt med nya förbundet SOFT och därifrån raskt ut på rullskidorna med skidklubben igen. Stakning några timmar och tillbaka till Mora parken för middag och bowling. En ganska lyckad bowlingkväll för mig. Fick 156poäng, vilket nog är personbästa..(som den frekventa storbowlare man är.. )

Lördagen ägnades åt i princip samma sak som torsdagen med kontrollutsättning, löpande kontrollvakt och intagning. Det blev ännu en dag med MYCKET löpning och att få sätta sig vid dukat bord och en god middag med klubbkompisarna i skidklubben på Hotell Siljan på kvällen var uppskattat. Tack för de fina blommorna och dalahästen.

Idag är det söndag och helgen är egentligen slut. Efter ett rullskidpass med IFK´s killar(jag var enda tjej från klubben men hade gott sällskap av Anna Haags inneboende Kikkan Randall och Liz Stephen) och ett styrkepass kändes träningsveckan komplett. Jag är lagom trött och mör i kroppen men ser fram emot elitseriesprinten i Falun imorgon. Det ska bli roligt med sprint-orientering!

Efter tävlingen stannar jag i Falun och blir kvar till onsdag eller torsdagmorgon. Sista inlämningen till skolan imorgon och sista redovisningen på onsdag innan sommarlov. Riktigt uppskattat och välbehövligt.
Tråkigare känns det att jag jobbar min sista dag på skidgymnasiet på torsdag. Det har varit en underbar tid som anställd där och jag har lärt mig så mycket. Både för min egen elitsatsning och inom tränaryrket och förmågan att arbeta med och för andra. Tack alla elever och kollegor för att jag fått vara med och hos Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback