Även en skidåkare behöver ta semester.

2011-06-30 @ 13:21:02

Start i Orsakajt´n. Jag i blått linne bakom Nacken med nummer 617.

Efter en tuff&hård lägervecka i Torsby var min kropp rätt mör. Orsakajt´n på midsommarafton blev ett riktigt kraftprov för mina ben och jag fick slita ont nästan hela vägen. Mycket träning, hård träning och med långa fartpass hade satt sina spår - ganska förklarligt.
Kvällen på midsommardagen i Orsa blev trevlig med god mat och härligt sällskap och avslutades på Udden till tonerna av Svenne Rubins. (okej, det har aldrig varit ett favoritband för mig, och uppfattningen ändrades INTE på midsommardagen heller..)

Efter att ha varit tillbaka till Falun och jobbat ett pass på Maxi i måndags packade jag återigen väskan och tog bussen ner till Stockholm i tisdagsmorse. En underbar "mini-semester" med en gammal barndomskompis tisdag till onsdag. Så underbart! Shopping, god mat, pick-nick till allsång på skansen(påplats på skansen) förgyllde min tisdag. Igår lämnade jag helt mitt vanliga skidåkarliv nerpackat och tog en båt ut till Fjäderholmarna. En hel dag med bara sol (inget bad- det var för kallt!!) god lunch och avkoppling. Vilket underbart väder vi hade. Det var en välplanerad semester vid precis rätt tidpunkt! Tack Linda för otroligt härliga dagar.

Fjäderholmarnas hamn

Att arbeta som skidåkare kräver också semester, precis som för alla andra som jobbar. Semester med avkoppling, vila och mental nervarvning. Skidåkaryrket + jobb på ICA och studier kräver återhämtning med jämna mellanrum för mig. Inför den här sommaren har jag, blandat med min hårda träning, lagt in dagar för semester. Resor till ställen där jag kan koppla av och må bra. Om två veckor knappt kommer nästa semester. Återigen till huvudstaden. Den gången med föräldrarna och under nästan fyra dagar. Jag kommer inte att ta helledigt från träningen, men det kommer att bli lugnare och mindre planerat. Jag tror att det är en nyckel till min framgång, att slå på min off-knapp och göra andra saker jag tycker om.
Under den resan kommer en av mina absoluta sommar-höjdpunkter att besökas. Öregrund - the heaven on earth! jag bara älskar det.

Hamnen i Öregrund

Nästa vecka ska det tränas ordentligt igen. En hård vecka med juniorerna här i Falun. Jag ska gästspela på Skidförbundets öppna elitläger för juniorer.

Kommentarer

Postat av: Old coach Norén

Heja K-H



följer dina öden och äventyr på håll. Du ska inte tro att jag inte har koll. Lycka till med satsningen. Det här är du bra på.



Vi har några riktigt tuffa valpar med på lägret i Falun. Se till att de håller sig framme på varje träning,

2011-06-30 @ 22:41:04

Postat av: K-H

Tack snälla old coach. jag hoppas att du fick min varma hälsning via Rikard upp till norr?

Jag tycker om att du hejar på mig, det värmer!



Härligt, jag ska se till att de sköter sig och håller sig där framme. :)

2011-07-01 @ 08:11:37

Postat av: Maria R

Ser UNDERbart härligt ut och vilka underbara vyer! Visst är det just det där som gör att energikickarna kommer tillbaka, fortsätt att ha det njutbart du så kommer energin att fortsätta sprudla:-)! Kram så hörs vi!

2011-07-01 @ 22:12:19
URL: http://www.mariarydqvist

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback