Träning blir roligare om man gör det tillsammans..

2011-07-06 @ 20:04:28
..med personer som man tycker om att umgås med.
En ny, fin, härlig, inspirerande och bra dag i träningens tecken. Ett intervallpass på skejtrullskidorna imorse upp mot hoppbackarna från alla möjliga håll. Ganska långa intervaller med mycket växel tre-åkning, alltså både utmanande för ben och överkropp. Emma, Kajsa och jag sporrade och pressade varandra och kämpade bra i den tryckande värmen. Känslan av att vara färdig med ett intervallpass, och vara så där skönt mör i kroppen och lungorna är härligt!

Efter ännu en god lunch vid gruvan tog jag mig en tupplur på sängen innan nästa pass. Ett fint löppass i terrängen kring Lugnet och Jungfruberget. Det hela toppades med ett skönt, svalkande dopp i Runn innan tacosen väntade hemma på mig.


Cykelturen till Willys blev dock en förlust. Mina pengar ramlade visst ur fickan påväg dit, och snopet kunde jag inte handla det jag tänkt när jag stod vid kassan, förgäves rotandes i fickorna efter pengar.. Dumt!

I brist på annat när man har pensionärskanaler på tv:n, ettan, tvåan och fyran, blir det nu dam-VM i fotboll. Jag är inget riktigt fotbollsfan, men kanske kan bli kul när det är Sveriges damer som spelar.

Imorgon kommer mamma, pappa & min älskade och saknade hund hit och lunchar med mig. Lovely! Först ett långpass med Kajsa på morgonen.


Imorgon är det detta team som ska ut på äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback