Semester nummer två - Stockholm för andra gången

2011-07-11 @ 21:35:33
Efter en jättebra träningsvecka med härlig sparring och ett bra gäng under förra veckan log jag. Det kändes skönt att kroppen var pigg igen och jag var tillbaka på banan i gott slag!! Att träna när det flyter är skönt, lättsamt och bara inspirerande och roligt. Det är just den där inspirartionen och flytet som man längtar efter, men den kan också vara farlig. Att ha för mycket inspiration och för mycket good feeling i kroppen kan lätt göra att man skyndar på och tränar över sin förmåga. När allt flyter och det inte finns något stopp, när motivationen är på topp och formen är bra - det är då man måste bromsa för att inte falla. Går det för fort och man börjar tappa kontrollen och balansen - då faller man.

Jag föll inte. Jag står upp och jag ler. Förra veckan var härlig. Den här veckan sadlar jag om lite. Från svettiga träningskläder två gånger om dagen till storstad, allsång på skansen, pick-nick-mys, stadsstros, båtturer och hotellyx. Variation är livet!

En mini-semester på fyra dagar i Stockholm, älskade Öregrund, hemmaplan och besök hos fina farmor. Ladda batterier, träna på känsla och njuta av allt härligt runtomkring. Att få åka iväg med de som stöttar, hjälper och finns där känns skönt. Det blir härligt!

Nästa helg väntar mycket jobb igen på MAXI. Helgjobb = klirr i kassan. Jag klagar inte!

Idag lyckades jag bli "en äkta kassörska" i MAXI-gänget också. Som min kollega uttryckte sig - "man etablerar sig som anställd på MAXI när man välter stapeln med korgar på golvet, alla gör det". YES, helt sant. Säkert ett 30-tal kundkorgar flög i golvet, PANG! Well, jag bjuder på den.




Kommentarer

Postat av: maria

Tack för många kloka ord. Så lätt att bara speeda på när allt är bra. Du har blivit både klok och förnuftig:-)

Hoppas du har det gött gött gött i Stockholm nu.

Och snart kanske du kommer till Mora också??

Kram så hörs vi!

2011-07-12 @ 12:05:00
URL: http://mariarydqvist.se

Postat av: maria

Tack för många kloka ord! Såå lätt att bada speeda på när allt känns bra. Du har blivit både klok och förnuftig:-)!

Hoppas du har det gött gött gött i Stockholm nu.

Och kanske kommer du till Mora snart??

Kram så hörs vi:-)

2011-07-12 @ 12:07:30

Postat av: Helene

Maria, vad gör du torsdag och fredag nästa vecka? jag vill ha tränings-sällskap i Mora eller Älvdalen!

2011-07-12 @ 23:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback