En dag i Borlänge.

2011-07-08 @ 20:56:33
Ännu en dag av hemma-lägret har avverkats. Idag åkte jag, Emma och Jimmie till Borlänge och tränade med Kajsa och Johan. Hängde i deras nya hus mellan passen. Fint hus, ett sånt som jag vill ha. Litet, mysigt, vita & ljusa väggar, gammalt, lite lantligt och ett stort päronträd på baksidan. Ett sånt päronträd som min morfar hade en gång i tiden. Jag har blivit lovad att få plocka päron från deras träd, det tycker jag om!

En dag i träningens tecken med thai-buffé på CoCo-thai i Borlänge centrum avslutas nu med Diamond League, en god kopp kaffe och nötter. Härligt trött och nöjd och med den efterlängtade vilodagen på söndag i sikte. Ett pass kvar imorgon förmiddag. Sedan åker jag till min fina vän Anna i Gävle och hänger med henne ett dygn. KUL ska det bli. Jag har aldrig varit i hennes lägenhet och det ska bli så härligt att träffa min älskade Anna igen!

Anna var min första skidåkarkompis utanför klubben. Vänskapen mellan oss växte till något alldeles unikt och speciellt. Anna var och är en sådan vän som jag kan säga allt till - som är sig själv och som alltid stöttar och finns där för mig om jag skulle behöva det. Jag vet alltid att jag har Anna, vad som än händer. Under ungdomsåren i skidspåret umgicks vi mycket, både i träningskläder och mer "privat". När juniortiden kom och Anna flyttade till Sveg och jag till Mora blev det allt längre mellan tillfällena vi sågs utanför skidspåren. Tiden fanns som inte riktigt och räckte inte till för att umgås så ofta. Detta har hängt kvar lite. Anna bor i Gävle och jag i Falun, ganska nära varandra egentligen men ändå har vi båda så fullt upp med vårat. Men, trots att vi inte ses så ofta som sagt, så finns vi alltid där för varandra och jag är så glad att Anna är min vän!



Kommentarer

Postat av: Kajsa

Välkommen på Päronplockning.

Njut av din fina söndag.

Kram

2011-07-10 @ 10:39:37
URL: http://www.kajsarichardson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback