Väntar på nya brillor & SM

2011-01-21 @ 20:00:17
I dagarna beställt ett par nya linser till mina Bliz-brillor och ett par i en ny modell. Förhoppningsvis kommer jag att ha ett par sånna här i början av nästa vecka.


Är otroligt nöjd med min glasögon-sponsor Bliz. Det jag beställer levereras på bara några dagar och glasögonen håller hög och bra kvalitet. Det är kul när ett samarbete fungerar och jag uppskattar verkligen den goda service som Jan Jonsson och Bliz har mot sina åkare.



Har haft en bra dag. Lite morgonträning, morgonmöte, jobb, lunchbuffé (mamma bjussade=ännu bättre, TACK mamma) en sväng på stan och sedan en skön promenad med hunden. Tråkigt att det skulle regna bara, men det tänkte vi inte så mycket på efter en stund ute. Kvällen ägnas åt en god laxsoppa med saffran och en stillsam TV-kväll. Musklerna ska fyllas med energi för i helgen ska det tävlas igen. Sprint-SM och långdistans-SM väntar. Det sägs bli tekniska tävlingar med endel kruxigheter & svårigheter. Långdistansen blir nog också en utmaning då den är ganska lång...
Det blir en helg i Säter. Ännu ett vandrarhem ska läggas till i "boenden-i-mitt-liv-listan".

Det kom verkligen över mig nu hur mycket jag saknar mina kompisar som bor alltför långt bort. Ingen nämnd och ingen glömd, men Ni som känner Er träffade som mina riktiga vänner - Ni är så saknade!! Jag är hopplös, framförallt under vintern, att ha tid att träffa. Jag är som ett yrväder - jag vet. Jag far hit och dit och är i stort sett jämt upptagen på ett eller annat sätt. Livet som skidåkare är fantastiskt, men det är samtidigt tråkigt att inte ha tid att träffa alla som betyder så mycket så ofta.. Ni är ändå guld värda för mig!

Imorgon åker kartstället på igen. Här ska tävlas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback