Så snubblande nära.

2011-01-09 @ 17:36:35

Vilket driv och vilka pigga ben! Det var en fantastisk kropp som idag genomförde 10km i den fria stilen på Valberget i Torsby. Uppför kunde jag trycka på utan att stumna och på platten likaså. Jag fick en bra start på masstartsloppet och låg med i den andra klungan hela loppet. Den första klungan med Steira och Skofterud i spets kunde vi inte riktigt hänga med i de branta och långa backarna men kraften fanns definitivt i benen för att åka med andraklungan uppför. Tyvärr ville inte utrustningen riktigt detsamma som jag idag. Det är det värsta jag vet att skylla på materialet och det handlar absolut inte om att jag har dåliga grejer! Hittills under säsongen har skidorna varit fantastiska.
Jag valde nog helt enkelt fel skidor. De var nog för hårda och istället för att driva på utför nöp de fast när jag stod i fartställning och konkurrenterna susade förbi.

Ja, det är frustrerande när kroppen vill så mycket och skidorna inte riktigt är på samma linje. Att tappa utför och kämpa sig ikapp uppför är slitigt, men ändå klarade jag av det, nästan hela vägen! Att avsluningen på banorna i Torsby består väldigt mycket av utförslöpor gjorde dock att jag inte nådde riktigt ändå fram idag. Det som var så nära... Till råge på allt gjorde jag dessutom en snygg piruett och tittade lite på konkurrenterna bakom mig när Jennie åkte om före upploppet. Tur att jag klarade mig från att stupa ner i lössnön på sidan..

Trots detta slutade jag som fjärde svenska och summan av helgen är ju fantastiskt bra igen! Jag är stabil och håller mig däruppe hela tiden. Saknas gör bara det där lilla extra klivet upp på pallen. Idag trodde jag att jag skulle ta det.. men icke!
Det kommer. Jag vet att jag är med och jag vet att kapaciteten finns där i mig. Jag kan åka skidor, speciellt i skate, lika fort som de andra svenska tjejerna som är precis utanför världscuplaget. Jag kan!

Nu väntar nästa resa. Jag byter gren för en stund. Imorgon åker jag till Arlanda och flyger tidigt på tisdagmorgon ner till Wien. Där hämtar Elin och Åsa upp mig och tar med mig i bilen till Slovakien. Tävlingspremiär i skidorientering för säsongen. Känns pirrigt faktiskt. Har ju knappt tränat skidO än och fokus har varit på längden. Men kul ska det bli! Hoppas på solsken och fin terräng. Gärna mycket bredspår och långa, branta backar!! ;)

Först en härlig dag på jobbet på världens bästa skidgymnasium! Terminstart väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback