Jag har världens bästa jobb.

2011-01-19 @ 18:58:28
Idag har det varit en fantastisk dag. Skidtränare för underbara elever på Mora skidgymnasium i strålande solsken, tio minusgrader och räls eller manchester till spår. Kan man ha det bättre? Tror inte det.
Förmiddagen i Hemus var kall. 17 minusgrader visade termometern när jag sprang iväg mot gymmet imorse. Konstigt väder de senaste dagarna. Först bitande kyla under helgen, plusgrader och regn i början av veckan och nu ner i massa minus igen. Det svänger minsann.

Eftermiddagen ägnades åt sprint-stafett i skidO i vackra Grönklitt. Oj vad roligt det är! Snabb kartläsning, snabb skidåkning och snabba beslut. I love it! Solnedgången och fullmånen som framträdde på vägen hem var inte fy skam den heller. Som sagt, jag har ett grymt jobb och jag är lyckligt lottad!



Igår eftermiddag fick ja klart med allt strul som varit med skolan de senaste veckorna. Det har blivit missförstånd och massa krångel och jag har verkligen inte kunnat sluta tänka på det. Det är det värsta jag vet att ha saker hängande över mig som jag inte riktigt kan ta tag i och påverka!! Alla resor den senaste tiden har gjort att det varit svårt att få kontakt med berörda lärare på högskolan, men nu tror jag att problemet är löst och jag kan pusta ut lite. Kommer inte att kunna släppa det helt förrän det är över, men det känns åtminstone lite bättre..

Har ätit en GRYM korvstroganoff till middag efter dagens alla träningspass. Den var så otroligt god att den nu toppar min lista över "mitt livs godaste korvstroganoff´s"

Funderar på att göra något åt min långa kaluffs också.Just nu känns den mest tråkig och hjälplöst ostylad. Skulle vilja göra något nytt och spännande, men är lite feg och har idébrist. Så vad tycker du? Fortsatt långt? Kort? Ljust? Mörkt? Tror du att jag skulle passa i mörkt hår? Hjälp mig!


Kommentarer

Postat av: Sara

Helene, jag tycker du ska ha ditt långa fina hår.. Men färga brunt, fast inte för mörkt!!! :)

Vill träffa dig!

2011-01-19 @ 20:14:48

Postat av: Helene

Tack Sara. Helbrunt eller mörka inslag?

Vill träffa dig med! :)

2011-01-19 @ 22:07:22

Postat av: ampe

Du kanske ska vara med o stajla i TV!!!

2011-01-19 @ 23:01:36
URL: http://www.dt.se/noje/tv/article867123.ece

Postat av: Sara.

Helbrunt! .. nån ljusare variant .. :)

Jag ska gå ifrån blondinhistorien imorgon .. :|

2011-01-20 @ 15:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback