Fram och tillbaka, beslut hit och dit och att faktiskt tänka efter före.

2011-01-24 @ 22:36:14

Jag har alltid varit ambitiös i det jag gör och tar åt mig. Visst, en jättebra egenskap, men ibland kanske på gränsen till överdrivet och rent av galet.. Det är så lätt att tacka ja till allt som känns roligt. Det är så lätt att tänka: klart jag hinner med allt, jag vill ju så gärna. Men ibland måste man nog tänka efter före och fundera om tiden finns. Givetvis finns alltid tid för att proppa in saker. Dygnet har ju 24 timmar som man kan fylla med en hel massa. Det går ju ett tag, men funkar det i längden?

Jag har världens bästa jobb, jag får träffa och peppa underbara elever, jag har möjlighet att faktiskt få träna och vara ute i friska luften på arbetstid och jag gör det jag älskar. Jag kan satsa till hundra procent på min idrott tack vare förstående och stöttande föräldrar,det jobb jag har och tack vare de elitidrottsprojekt jag ingår i på Högskolan. (http://www.dalasportsacademy.se/)



Samtidigt pluggar jag och vill så gärna få en examen i mitt idrottstränarprogram med hälsoinriktning. Jag vill jobba med människor och friskvård, med människor som vill förändra sitt liv och börja leva sundare och hälsosammare, eller helt enkelt ha tips och råd både kost- och träningsmässigt. Frågan är bara om det är så bråttom? Behöver jag ha hundra bollar i luften samtidigt? Funkar det verkligen i längden att jobba 50%, studera helfart, träna och tävla på elitnivå och försöka hinna med allt annat vardagligt som man vill? Ja, kanske är det möjligt, men för mig är det nog dax att tänka till..

Jag tror inte att min redan småstressade och känsliga mage mår bättre av att flänga omkring på allt, göra allt och hinna med allt samtidigt. Jag vill inte att bägaren ska rinna över igen och jag vill verkligen inte tappa det flow jag faktiskt har nu inom det jag älskar allra mest och brinner för. Det är inte värt det.

Nu när jag har möjligheten att få jobba, att få göra det jag vill och får chansen till, tänker jag pausa lite. Något måste bort. Allt får inte plats just nu. Jag prioriterar bort för stunden men inte helt, jag skjuter det bara på framtiden. Jag har huuur många år på mig som helst att läsa och bli färdigutbildad. Och trots allt handlar det ju bara om en ynka kurs som inte passar in. Inte just nu..

SM i helgen var en blandning av allt. Dåligt flyt, vurpor och kass framförhållning blev lördagens melodi medan söndagens lång innehöll riktigt, riktigt bra orientering och flow bitvis. En elak bom gjorde inte loppet prickfritt, men den är glömd och det är det positiva från slinga två jag tar med mig till Sjusjön nästa vecka.



Dagen som varit. Falun imorse, kursintro och föreläsning till 12.10. Kastade mig i bilen, träning i mora 13.30. Ett fint skidpass med enbart stakning (tack vare dåligt fäste) till Norra Garberg med gott sällskap av Maria Rydqvist (www.mariarydqvist.se) och eleverna följt av styrka på kvällen. Nu är jag trött och måste sova.
Allt för nu.


Kommentarer

Postat av: Rydan

Det låter som du har alla svaren. Du vet redan vad som funkar bäst. Våga skjuta upp det som blir för mycket. Gör så mycket eller så lite som DU mår bäst av att göra!

Tack för gott sällskap i går och massor av lycka till på EM!

2011-01-25 @ 11:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback