Tåget rullar mot Finland..

2011-02-23 @ 07:10:23

...eller arlanda är i och för sig tågets slutdestination, men sedan väntar Finland med flyg. Keuruu ska jag till och åka skandinavisk cup. Klassisk sprint på fredag eftermiddag, tio kilometer klassiskt på lördag och en jaktstart i skate tio kilometer på söndag. En tuff tävlingshelg med andra ord, men ska bli riktigt roligt att bli längdåkare över helgen igen. Var längesedan jag åkte en vanlig längdtävling nu, och framförallt länge sen(igen)som jag åkte klassiskt. Det blir mer skate för mig naturligt eftersom att skidorientering är i den fria tekniken. När man tävlar två gånger per helg är det dessutom svårt att få in mer än ett, max två korta fartpass i veckorna. Det gör att intervallpassen i klassisk stil blir lite lidande.



Har hunnit med ett KORT, men ändå bra del av ett VM-läger(1½dag) i Falun. Kanske inte så mycket träning och gemensamma pass, men ändå dagar med trevligt umgänge och sällskap. Det är, förutom att vara i god form, viktigt att få ihop gruppen och vara trygg med sina lagkompisar vid ett mästerskap för att prestera. Jag gillar mina vänner i skidO-laget!
På måndagskvällen åt vi gott på Banken bar i centrala Falun och igårmorse var det styrketräning, skidO-övning och lunch på programmet. De andra åkte en tuff långdistans, men jag valde att köra kortare intervaller med tanke på helgens prövningar för att få igång kroppen lite. Eftermiddagen ägnades åt pressfotografering, fika på skidförbundet och en kort joggingtur. De andra åkte skidor igen, men jag tog det lite lugnare. Middagen igår blev grekisk, och mycket god! Tack för ett kort, men bra & trevligt VM-läger förbundskapten Håkan och övriga laget!


Klockan ringde redan strax efter halv 6 (!) imorse och nu sitter jag på tåget i Borlänge och väntar på avgång. Förhoppningsvis ska tåget komma fram i tid utan förseningar och planet mot Finland ska lyfta 10.30. 
Imorgon väntar den sedvanliga skidtest och "mest-göra-ingenting-dagen" i väntan på tävlingsdag. På fredag ska jag vara på tårna igen men ser ärligt talat mest fram emot söndagens jaktstart, det blir grymt. Det är sällan vi seniorer får åka en traditionell jaktstart där sekunder&placeringar ska jagas och inga bakifrån ska hinna ikapp. Spännande!

Åh, skräll, tågförsening....










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback