Jag är tillbaka!

2011-02-15 @ 14:06:03
Dålig uppdatering från min sida nu känner jag. Gjorde en liten konstpaus i bloggandet för att samla nya ord, nya tankar och bara vara ett tag.
Är återigen tillbaka på hotell Kaserngården där jag har min egen lyx-svit. Priset för nätterna sjunker mer och mer och det här med att ha en lya i Falun börjar ju bli riktigt ekonomiskt.

Helgen tillbringade jag dock inte i Falun. I lördagsmorse, efter ett TIDIGT intervallpass på Lugnet, satte jag mig på tåget mot Gävle. Där väntade min älskade och så saknade vän Sara. Det var alldeles för längesen jag träffade henne innan den här gången, tror bestämt att det var i slutet av sommaren(!). Tänk, förut bodde vi grannar, vi sågs VARJE dag, vi gick i samma klass och lekte i princip på alla lediga stunder. Nu bor vi nästan 25mil ifrån varandra och ses ALLDELES på tok för sällan! Men, det som är så bra med Sara och vår vänskap är att vi ses så sällan numera alltid vet vart vi har varandra. Sara finns med mig jämt, fast hon inte är där jag är. Vi har olika intressen, tycker om att göra olika saker och lever rätt olika liv, men ändå passar vi så bra ihop! Det är fantastiskt att ha en sådan vän. En vän som står ut med mitt fläng och att jag aldrig är hemma och har tid för henne. Inte alls den tiden jag skulle önska att jag hade för vår vänskap. Ändå är vi vänner i vått och torrt. Lovely!

Tillbringade natten mellan lördag och söndag i Tierp hos Sara och hennes Joachim, som för övrigt är en skön kille som är mycket bra för Sara!(jag är glad för hennes skull att hon har honom) Lördagskvällen ägnades åt tacopaj, godis och melodifestival på tv. En lugn och skön hemma-kväll. Tierps-trippen gjorde gott för kropp&själ - så skönt att tänka på lite annat och bara vara.

Igår, måndag var det jobb på skidgymnasiet igen. Förmiddagens jobb var att åka sträckningen mellan Oxberg och Vasslan, mycket bra inför skejtvasan för egen del då jag aldrig tidigare åkt där. En sväng upp mot Evertsberg blev det också innan jag vände hemåt igen. Oroligt fin morgon men sjukligt kallt(!!!) Mina fötter var ledsna och tyckte  varken om mig eller mitt dumma huvud som inte satt pjäxöverdrag över skidskorna på morgonen. Det fick fötterna sota för och liknade mer tjocka små prinskorvar än tår när jag kom tillbaka till Mora.. Ett tips, åk aldrig skidor i -24grader utan pjäxöverdrag - det är dumt!

Imorgon ska jag tävla. Natt-skidO i Korsnäs. Blir nog väldigt kul tror jag. Förra årets tävling var rolig och klurig, och det hoppas jag att det blir även i år. Här kan ni gå in och kolla på arrangörens hemsida http://www5.idrottonline.se/KorsnasIFOK-Orientering/
Kanske ska just DU också anmäla dig och vara med!?

Vildgåsen bjöd idag på viltfärsbiffar. Oh så gott det var!

www.cateringcompaniet.se

Kommentarer

Postat av: Sara

Vad fin du är vännen! <3

Har varit så roligt att ha dig på besök!

Jag hoppas vi kan få ihop Liiite mer tid ihop! :)

Älskar dig!

2011-02-15 @ 16:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback