Brunostens hemland bjuder på solsken inför EM-starten

2011-02-01 @ 14:34:26
Befinner mig återigen i brunostens hemland Norge för att tävla. Denna gång ska kartstället och stortrugorna fram för nu är det skidorientering som gäller. EM i Sjusjoen med en rejäl långdistans imorgon som premiärtävling. Kommer antagligen att bli en utmaning med 15km i den kuperade terrängen där 570 höjdmeter ska avklaras, och då antar jag i huvudsak på smalspår. Det ska bli roligt och spännande, jag ser fram emot det.

Dagen har hittills varit mycket fin med solsken och model event. Sjusjoen är ett fantastiskt skidområde och jag har bestämt mig för att köpa en vinterstuga här i framtiden när jag blir rik. Fantastisk utsikt och helt galet vacker terräng, det vore min dröm.



Så, imorgon långdistans, på fredag sprint, lördag medel med masstart och på söndag en avslutande stafett. Norrmännen har säkert lagt både tuffa tävlingar fysiskt och tekniskt. Den som orienterar bäst kommer att vinna, så är det bara. Om slovakien var en form av längdtävling med orienteringsinslag så blir nog det här raka motsatsen tror jag. Här kommer det att handla om att orientera lugnt, metodiskt och med ett bra flyt. Skidåkningsfarten måste anpassas efter orienteringen, vilket kommer att bli fröken Söderlunds utmaning i veckan. Men jag ska klara det med bravur.

En dag före tävlingsdag är annars ganska ohändelserik och likadan. Det är frukost, det är lätt träning, skidtest, lunch, data-häng, vila, vila, vila, mellanmål, vila, jogg, middag, vila, möte, kvällsfika, sova. Ett ganska enkelt liv.

Vi bor jättebra. En finfin stuga där vi alla damseniorer bor tillsammans. Det är skönt att slippa trängas och sitta bara i ett rum på ett hotell. Det är kul att kunna umgås med fler och sammanhållningen i en stuga blir härligt mysig. Det är bra!

Om ni vill följa EM kan ni titta via den här länken. http://www.skio2011.com/live/

Kommentarer

Postat av: Linda P

Jag kommer gärna å hälsar på i din fjällstuga sen! Bli rik nu kvinna!

2011-02-01 @ 18:48:27

Postat av: Kecki

Vilken snabb matte jag har.Våra träningsturer har gjort nytta!!!VOV

2011-02-02 @ 15:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback