Det är tydligen lika långt hem.

2011-12-04 @ 17:18:57

Nu sitter jag här i bussen igen. Många många många mil hem till
Mora&Falun. Det blir en sen(eller tidig)hemkomst. Om allt går bra ska vi kunna vara framme i Mora mellan 3 och 4 imorgonbitti..!

Helgen i Gällivare har varit positiv. Många härliga besked även om jag inte haft varken tiondelar eller sekunder på min sida. Snöpligast kändes det igår när jag var 0,1sek från en A-final på sprinten. En sprint som gick bättre och bättre för varje lopp och som jag överlag ändå är nöjd med. Givetvis hade jag velat åka finalen, men samtidigt känner jag att jag är med i matchen på ett helt annat sätt i år. Som en vis man sa till mig igår "det börjar ju komma lite snabbhet och klipp i den där kroppen"

Dagens klassiska lopp är mest glädje. Totalt utpumpad kunde jag bli i snöfallet, vilket jag ser som positivt. Att kunna ta ut mig på klassiskt tyder på klara förbättringar teknikmässigt. Med svåra förhållanden,sladdriga och lösa spår,som jag tidigare haft svårt för, blev jag femma. Återigen otur med sekunderna, nu 1 sek upp till plats 4.

Extra kul den här helgen är våra två Mora-segrar. Johan som visade världsklass igår på sprinten och Sofia som vann dagens lopp. Riktigt bra och roligt både för er och för oss övriga rödluvor. Ni inspirerar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback