Tillbaka från semestern

2011-08-23 @ 20:37:36
Efter en härlig träningsvecka i fjällterräng med avslutning i cykelsadeln på Treken mestadels asfalt från Lindvallen till målet i Mora var jag nöjd och lagom trött. Fina pass i fjällmiljö,blandat med löpning och rullskidor gjorde träningsveckan med klubben riktigt bra.

Söndagen ägnades åt vila och ett besök hos fina farmor i Karlholm. En positiv överraskning där vi inför besöket trott att slutet var nära. Farmor är envis, precis som så många andra i familjen Söderlund och jag förstår vartifrån min vilja och kämparglöd kommer. Tack farmor för att du kämpar ett tag till! Jag älskar dig.

I onsdags packade jag bilen med alltifrån cyklar och utrusning för multisporttävling till dansskor och festblåsan. Semester med bästa Annika i Stockholm och Karlstad väntade.
Dagen i Stockholm var lagom - alldeles perfekt lagom. Vi sprang en sväng på söder i en jättefin skog runt en liten sjö innan frukost i strålande solsken. Därefter duschade vi och gjorde oss i ordning för en heldag på stan. Lagom mycket fläng&ashopping avslutades med en underbart middag på Kho Phangan med Annikas kusin. Ett lass (!) med vitlöksmarinerade revbensspjäll - till min stoora lycka då jag är frälst i revbensspjäll.
Därefter blev det häng på Chill en stund innan tunnelbanan tog oss hem till sängen och en god natts sömn.

Efter sovmorgon, god frukost med nybakat valnötsbröd och inpackning i bilen for vi vidare. Mot Karlstad. Ett enormt dåligt väder, det värsta på hela sommaren för min del, mötte oss i Värmland. Det började kännas skrämmande likt förra årets trip till Karlstad då vi även då möttes av spöregn! För att "hålla rutinerna" drog vi oss därför till Bergviks köpcentrum och fördrev lite tid. Kvällens middag blev kebab på en mysig pizzeria innan vi gick på bio och såg Bridesmaides och smaskade godis.

Lördag, tävlingsdagen, inleddes med hotellfrukost och förberedelser i form av cykelmeck, skruvning, fixning och trixning. Efter start mitt på dagen handlade det om 2 timmar och 20 minuter lycka. Sjukt rolig tävling med spännande och fantasirika moment, trots att vi deltog i motionsklassen pga min handled. Löpning, simning, cykel, hopp, paddling och trailrun. Galet roligt och en härlig tävlingsupplevelse för min del. Både Annika och jag var glada & nöjda när vi korsade mållinjen. Multisport borde man tävla i oftare - det är enormt bra träning och en väldigt rolig tävlingsform!!

Kvällens SM-middag och efterföljande festligheter blev lyckat inledningsvis - som vanligt med Annika, hon gör mig aldrig besviken! Att göra om saker som man ångrar och vrida tillbaka tiden vore dock bra ibland. Det tog emot i hjärtat att lämna Karlstad efter en fantastisk semester med min fina vän i söndags. Jag ville vara kvar!

Nu är jag tillbaka i Falun några dagar. Träningsupptakt med DSA och jobb på Maxi innan jag på fredag far till tunneln i Torsby för läger. Hör och häpna, men på lördag inleds säsongen 2011/2012 på längdskidor. Ingen allvarlig tävling utan mest ploj, men med höga prispengar i vinster. Det blir spännande. Först och främst hoppas jag att gipset ryker på torsdag och att jag är en "fri" människa med funktion i båda händerna som står på startlinjen på lördag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback