Ett svart paket..

2011-08-02 @ 22:48:23

..pryder numera min högra handled och en liten bit av armen. Det var en fraktur i handleden. Magnetröntgen visade saker som man missat på två tidigare röntgenundersökningar. TUR att jag hade en så bra doktor i lördags som förstod allvaret och satte in mig på en magnetkameraundersökning. Tänk vad många det måste vara som går hem med diagnosen att inget är brutet fast skelettet egentligen är trasigt.

Ett svart plastgips 3-4 veckor framåt. Det betyder hejdå cykelvasa, och kanske också Utmaningen och multisport-SM. Sommarens höjdpunkter som jag sett fram emot, längtat till och tyckt ska bli så roliga. Det är åt h**vete, men måste samtidigt se ljuspunkterna. Jag kan springa, jag kan gå skidgång, jag kan åka rullskidor utan stavar och med en stav. Det finns möjligheter och att gräva ner sig i att det inte blir som planen gör mig inte bättre. Benskejt är ju lite av en favorit (eller hur Lina?? )
OM det läker fort så finns ju fortfarande hopp för tävling i sola i Karlstad åtminstone..! Annars blir det ändå en roadtrip med massa annat skoj, det lovar jag! Annika och jag får väl agera supporters eller nått sånt på tävlingen och sedan ge järnet på annat.. Bo i Karlstad på hotell ska vi iallafall!

Imorgon ska jag dra på mig löpar-dojorna på morgonen och ta en tur på tallheden kring Hundspåret och Alderängarna. Hoppas på sol imorgon med. Har varit fantastiska träningsdagar hittills. Eftermiddagen ska tillbringas i riktig Gustav Vasa-stil med en stav på rullskidor.



Är dessutom enormt glad att kunna meddela att jag behåller min fantastiska sponsor Risenta AB till kommande säsong. Ett guld-företag som har stöttat och hjälpt mig otroligt mycket under det gågna året. Det känns jättebra att Ni fortfarande tror på mig och vill fortsätta detta fina samarbete.
Mat som får mig&min mage att må bra.


Kommentarer

Postat av: Maria

Vi saknar dig i gänget och det var jättesynd att du inte kunde vara med. Deppa inte för mycket dock. Att vara hemma och känna hur gärna man hade velat vara med brukar ge så mycket extra motivation när man väl är med igen. Veckorna går snabbt och snart är du kurant som aldrig förr. Hoppas vi hinner med något pass i hop snart igen. Tack för intressant läsning också förresten. Tänkvärt och underhållande:-). Stor kram så länge!

2011-08-03 @ 18:14:21

Postat av: Jocke

bara att bryta ihop och komma igen. Känner igen det där med plastskena i 3 veckor:)

2011-08-06 @ 10:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback