Ännu en lägerdag närmar sig sitt slut..

2011-08-10 @ 20:45:03
Långpass. Löpning på fjället och rullskidor klassiskt, alltså diagonal utan stavar för min del, bestod förmiddagens pass av. Härlig och fin löpning, lite stenigt bitvis, från Myrflodammen till Stöten med en extrasväng i början. Drygt två kalla och blåsiga timmar senare snörade vi på oss pjäxorna och fortsatte passet hemåt på rullskidorna mot Lindvallen. Hösten är verkligen här nu. Kalla vindar och sommarvärmen är som bortblåst. Gick lite för fort tycker jag så jag håller mina tummar för att sommaren kommer tillbaka minst en gång till och att jag får träna i bara korta tights och sporttopp en gång till.

Passet avslutades med ett magplask på asfalten. Slog skidorna i varandra och smack, där låg jag och nosade på asfalten. Räddade handleden och gipset bra och knäna tog smällen istället. Men, lite svullna och blå knän gör väl ingen skada!? Haha, klant-Helene!

Eftermiddagen ägnades åt tupplur innan ett styrkepass a´la Söderlund/Svensson. Tanterna bangade fotbollen nere i byn och körde eget upplägg. Jag är nöjd med att ha en handled opaketerad, så jag höll mig hemma.
Återigen en jättegod middag med fisk som Lena lagat och till efterrätt mammas rabarberpaj. Gottgott!

Dag 3/6 på lägret är avslutad och imorgon ska jag kämpa på först i skidgångsbacken, löpandes, och sedan Sälenbacken upp, rullandes. Dag 4/6 blir säkerligen en tuff och flåsig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback