Snöyra och premiär

2010-11-13 @ 14:58:21
Idag drog den igång. Säsongen 2010/2011 har börjat! Sjukt inspirerande, roligt och härligt och med en viss lättnad. Försäsongens träning är över och nu får jag göra det jag tycker allra mest om. Det jag tränar och sliter för under hela sommaren. Jag får äntligen tävla på skidor.

I torsdags var jag ute i ett strålande väder, minus 7 grader och solsken, och provade igenom skidorna. De gamla skidorna skulle värmas upp och de nya provas. Kul med nytt material och kul gensvar där jag är nöjd med testerna som gjordes. Peltonen och Lars-Åke Blom gör ett jättejobb för att jag ska få skidor som passar just mig. Toppen!



Både igår och under dagens tävling har det snöat. Inte några jättemängder, utan ett ymnigt och fint snöfall som ändå gjort att det vita täcket på marken blivit något tjockare. Perfekt inför nästa veckas läger om inte annat!

Idag stod sprint på programmet. Fristilssprint med en bana som mätte 1400meter för damklassen. Kvalet gick faktiskt bra för att vara en Helene i ett kval. Jag tycker att jag brukar ha svårt att hitta flytet och trycket på så korta distanser på egen hand. Men idag är jag överlag nöjd med mitt kval. Finns kanske småsaker som jag kunde ha gjort bättre, men inget att haka upp sig på. Jag slutade 26a i kvalet med gott häng upp till de som placerat sig topp 10. I kvartsfinal tre fick jag möta världsstjärnor och riktigt rutinerade damer i sammanhanget och det märks att dom kan det här med sprint! De flyter fram på ett så smidigt sätt genom banan och jag kan inte annat än imponeras över deras taktiska åkning och framfart. Det finns mycket att lära, och det tar jag till mig.

Kvartsfinalen slutade med en 4e plats och räckte alltså inte till vidare åkning för min del. Jag är ändå väldigt nöjd med min säsongspremiär. Antalet sprinttävlingar för mig de senaste 3 säsongerna kan räknas på en hand tror jag, och att genomföra detta med ett så gott resultat var roligt! Åkningen flyter och jag är med!

Nu väntar en lugn eftermiddag i vackra Bruksvallarna. Lite slö-surf, lite jogg och en god middag och så är jag fit-for-fight imorgon igen! 10 km i skate-stilen ska åkas, och som det ska åkas...

 

Allt för nu.

Kommentarer

Postat av: Annika

Hej vännen!

Såg på fb att du skaffat en blogg, så roligt! Nu ska jag följa ditt skidåkande här! :D Bra kört igår och lycka till idag!

Kramar från Änki

2010-11-14 @ 09:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback