Snabbvisit i min älskade lägenhet

2010-11-25 @ 21:15:07

Resan hem från Gällivare gick bra. De dryga 7 timmarna i minibussen kändes faktiskt inte alls så långa och många och vi hade det riktigt trevligt. Vi stannade i ett isande kallt Sorsele och åt en god kycklingrulle på ett hak som stank stekos, vilket vi med gjorde när vi åkte därifrån.
Halv tolv stannade bussen utanför Sofias lägenhet i Östersund och där väntade en skön natts sömn på en stoooor bäddmadrass i storlek XL. Mycket skönt och lyxigt.

I måndags morse fick jag göra något jag längtat efter sedan slutet av juli förra året. Jag fick träffa min älskade vän Linda. Så otroligt mysigt och härligt att se henne igen. Linda är en sån där bra vän som man varken behöver träffa eller höra från så ofta, men som ändå finns där, alltid. Vi finns för varandra och vet vart vi har varandra i alla lägen. Efter en underbart god frukost på Scandic hotell i centrala östersund strosade vi på stan en stund innan jag fick se hennes fina lägenhet. Vid lunch satte jag mig återigen på bussen, den här gången mot Mora. Dessa timmar var BETYDLIGT längre och tråkigare!! Sällskapet på bussen från Gällivare måste alltså ha varit räddningen..

Tisdagen spenderades först på skidor i Hemusterrängen innan jag tog min lilla blå bil mot min andra hemstad Falun. Jag trivs så bra i min lilla lägenhet. Den är liten, den är kanske i minsta laget, men oh vad jag trivs!
Postfacket var minst sagt FULLPROPPAT med reklam och kylan i lägenheten talade om att det var ett tag sedan jag var där sist.
Två dagar med skola och allmännt fix har avverkats och nu är jag tillbaka i Färnäs igen. Helgen ska spenderas med hunden Douglas. Mamma och pappa åker iväg och vi blir ensamma. På lördag ska jag få träffa en annan pärla i mitt liv, Annika, och åka ett härligt långpass på skidor. Hoppas att Hemus visar upp sin bästa sida och att vädret är med oss.
Nu väntar kvällsfika innan läggdax.
Nattinatt.



Douglas vid en av sina favorit-träningsrundor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback