Nu är det nära.

2010-11-07 @ 20:37:27
Om en vecka har årets första tävlingshelg avklarats. Om en vecka drar säsongen 2010/2011 igång på allvar. KUL!

Bruksvallarna har alltid varit väldigt speciellt för mig. Det är något med atmosfären däruppe som skapar någon slags "good-feeling-känsla". Jag tror att det är för att jag förknippar Bruksvallarna med den härliga säsongspremiären på skidor i oktober och vårskidåkningen i solskenet i april. Båda tillfällena har sin speciella njutning och är härliga på sina sätt.
Det är i Bruksvallarna man knäpper på sig skidorna för säsongspremiär, och det är även i Bruksvallarna man plockar av sig skidorna efter säsongsavslutningen.

Trots att  premiärturen inte blev i Bruksvallarna i år är det alltså snart dax att dra dit. På onsdag packar jag bilen och drar upp mot fjällen och den spännande inledningen på säsongen.

Idag körde Dala Sports Academy och IFK Mora ett träningsrace i Älvdalen. Perfekt att få träna på att tävla så här en vecka innan. Att få ta på sig nummerlappen, vara lite pirrig i magen och dra av sig överdraget inför start är bra att träna på. Vi tjejer körde 5 varv på älvdalens fina konstsnöslinga, totalt ungefär 8km. Trots att banan inte är speciellt kuperad blev det ett tufft och jobbigt race. Inga uppförsbackar ger ganska naturligt ingen utförsåkning och chans till vila. Det gäller att ligga på hela vägen och att åka stort.
Jag är nöjd med känslan och ser fram emot nästa helg.



Imorgon ska jag tillbaka till Älvdalen. Då med de härliga eleverna och tränarna på Mora skidgymnasium. Att jag har fått möjligheten att jobba en dag i veckan och hjälpa alla lovande skidåkare är jätteroligt och något som betyder mycket för mig, både i min egen utveckling som skidåkare men även för framtiden och på andra plan. Att försöka hjälpa personer som har ett sådant intresse att lära sig inspirerar mig! Ni är guld värda!






För övrigt har jag återigen blivit bortskämd med fantastiskt god mat här hemma under helgen. Tacopajen som det bjöds på ikväll står högt på min favoritlista!  

Allt för nu.
Nej förresten, min blogg ska fortsätta vara rosa.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback